Accés a diferents cursos dels ensenyaments elementals de música

Continguts, llistats d’obres orientatives i criteris d’avaluació dels diferents exercicis dels quals consten les proves d’accés de segon a quart d’ensenyaments elementals, segons les especialitats instrumentals i assignatures a examinar:

A partir del mes de març està tot publicat en el tauler d’anuncis del centre, lloc a la disposició del públic. Podeu demanar fotocòpies del seu contingut en la consergeria del centre. Per a qualsevol consulta poden enviar un correu a la secretaria del centre o dir por telèfon.

Part A: Continguts i Criteris d’avaluació de llenguatge musical por cursos

Viola
Violí2° 3° 4°
Violoncel2° 3° 4°

Parteix B: Criteris d’avaluació de totes les especialitats instrumentals i cursos

– Lectura a vista

– Interpretació

CÀLCUL DE LA NOTA: PONDERACIÓ DE LES QUALIFICACIONS DE LES PARTS DE CADASCUNA DE LES PROVES

ORDRE 49/2015, de 14 de maig, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Deporte, por la que es modifiquen aspectes de l’Ordre 28/2011, de 10 de maig, de la Conselleria d’Educació, por la que es regula l’admissió, l’accés i la matrícula, així com els aspectes d’ordenació general, per a l’alumnat que curse els ensenyaments elementals i professionals de Música i Dansa a la Comunitat Valenciana.

ANNEX ÚNIC. Set. «8. Les proves específiques d’accés a segon, tercer i quart curs dels ensenyaments elementals de totes les especialitats instrumentals de Música es realitzaran d’acord amb el currículum del curs precedent al qual l’aspirant opte i constaran dels següents exercicis:

a) De capacitat auditiva i de coneixements teoricopràctics del llenguatge musical.

b) De pràctica instrumental, que es concretarà en una primera vista, i en la interpretació d’una obra, estudi o fragment triat por el tribunal, d’entre una llista de tres que presentarà l’alumne o alumna. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades i la dificultat d’aquestes.»

«11. Cadascun dels exercicis de la prova específica d’accés tindrà caràcter eliminatori i es qualificaran de zero a deu punts, sent necessària una qualificació mínima de cinc en cadascun d’ells per a poder superar-ho. La qualificació final de la prova serà la mitjana aritmètica de les puntuacions dels diferents exercicis, expressada con arredonisc a un decimal. La qualificació dels apartats en els quals es dividisca cada exercici de la prova no tindran caràcter eliminatori i la seua valoració serà l’establit en la concreció curricular del projecte educatiu de cada centre d’ensenyaments elementals de Música o Dansa. Cada centre, en l’exercici de la seua autonomia i segons l’estipulat en la normativa vigent, qualificarà cada exercici calculant la mitjana ponderada dels seus apartats, sent necessària la publicació en cada centre dels criteris que se seguiran per a aquesta ponderació con anterioritat a l’inici de les proves.»

«13. Finalitzada l’avaluació de tots els aspirants en el termini màxim de dos dies hàbils, es farà públic un llistat provisional d’aspirants que han realitzat la prova d’accés, con diferenciació de l’alumnat que ha superat la prova. Aquests constaran en aquest llistat ordenats de major a menor puntuació final. Si es produeix un empate en la puntuació de dues o més alumnes o alumnes, aquests s’ordenaran seguint successivament els següents criteris de desempate:

1r Aspirants con l’edat idònia establida d’acord con la presente normativa: segons l’Ordre 49/2015, les excepcionalitats a la correlació descrita entre edat i curs no seran tingudes en compte sota el terme edat idònia.

2n Menor diferència entre la qualificació més alta i la qualificació més baixa dels exercicis de la prova d’accés.

3r cas de coincidir els criteris de desempate anteriors, ho empate es resoldrà por sortege. En el llistat publicat es concretarà l’adjudicació dels llocs escolars als aspirants case d’existir places vacants després de finalitzar el procés ordinari d’adjudicació de posats escolars i matrícula. L’alumnat que no obtinga una plaça vacant quedarà en una llista d’espera con el mateix ordre en què aparega en el llistat publicat; així mateix, tindrà la possibilitat de matricular-se en un altre centre que sí que dispose de places vacants, prèvia acreditació de la superació d’aquesta prova, i la qualificació obtinguda en aquesta, a través de la certificació expedida por ho centre on es va realitzar.»

«16. L’alumnat no ha d’estar matriculat en cap altre conservatori o centre autoritzat de Música o Dansa, ho case de realitzar les  proves d’accés a cursos diferents del primer dels ensenyaments elementals.»