Teixint xarxes violetes….

Dins de les activitats programades per a la celebració del 25N, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, l’alumnat de 3r ESO i 4t PDC de l’IES Vicent Andrés Estellés van participar dimarts 14 de novembre, en els tallers de la caravana de “Tejiendo redes violetas sobre ruedas”, activitat promoguda per la Regidoria d’Igualtat i Feminisme de l’Ajuntament de Burjassot a la qual agraïm enormement el fet de comptar amb la participació del nostre centre. L’activitat va agradar molt a l’alumnat, i van participar activament en tots els tallers proposats.

Mediació Estellés 23-24

Reprenem amb ganes la mediació en l’Estellés (fotos i vídeo). El nostre grup de mediadors va participar en la benvinguda al centre dels més xicotets (1r ESO) el primer dia d’institut. Un grup de mediadors/es els va acompanyar a classe amb el seu tutor/a, on es van presentar i es van oferir a ajudar-los en qualsevol dificultat que els sorgira al llarg del curs, a partir de llavors els tenen de referència davant qualsevol situació en la qual puguen donar-los suport.

En 1r ESO A tenen a Natalia, Whitney, Keyri i David; en 1r ESO B estan Núria, Ainhoa, Kalindi i Amaya; el 1r ESO C compta amb Aroa, Ryuri i Ainara i en 1r ESO D els mediadors són Héctor, Marta i Paula. Aquests mediadors compten al seu torn amb el suport de les orientadores i les professores Amparo, Ana, Inma i Lola.

Les activitats mensuals del grup de Mediació van començar amb molt bon peu, perquè la AFA els va oferir un esmorzar saludable que va servir de punt de partida per a parlar entre ells i planejar objectius i activitats del curs. Per a aprendre a escoltar quan ve algú buscant ajuda, que és una de les característiques que ha de tindre la persona mediadora, s’ha organitzat un taller a càrrec de Lola, la nostra orientadora, amb el títol “escolta activa”.

El taller va començar eixe primer dia, després de l’esmorzar, mitjançant una activitat de confiança en què uns es van embenar els ulls i els companys els guiaven amb instruccions per a superar unes certes proves, van iniciar la reflexió sobre com escoltar i com comunicar-se amb uns altres.

Un altre objectiu molt present en el grup és donar suport en situacions on les relacions entre alumnes s’han deteriorat, per a això és important estar visibles per a l’alumnat. Amb aquest propòsit, el grup es va centrar en el curs de 1r ESO, per no tindre encara coneixement del funcionament ni el significat de la mediació. Van entrar a les aules de tutoria per a fer una presa de contacte directa amb els alumnes, parlant de les seues inquietuds, del que significa la mediació i donar-los la confiança per a anar a preguntar als seus mediadors de referència, o qualsevol altre, davant qualsevol situació que ho necessiten.

Felicitats, Ángel

El passat 26 d’octubre, l’alumne de l’Institut Vicent Andrés Estellés, Ángel García Andreu, es va presentar juntament amb més de 200 alumnes de la Comunitat Valenciana a la primera prova de l’Olimpíada de la Física. Només 25 alumnes van passar la prova. Aquest grup de 25, entre qui es troba Ángel, participarà del curs de preparació de 72 hores de durada de novembre de 2023 a febrer de 2024, per a estudiants preseleccionats a la primera prova, a la Universitat Politècnica de València i a la Facultat de Física de la Universitat de València. A partir d’aquest curs se seleccionarà l’equip de 4 que representaran al districte universitari de València en la fase nacional, el pròxim 22 febrer 2024.

Els objectius d’aquesta Olimpíada són estimular l’estudi de la física entre els i les joves, premiar l’esforç i l’excel·lència acadèmica i divulgar la física i servir de punt de trobada entre l’ensenyament secundari i la universitat.

Enhorabona, Ángel pel teu esforç, que gaudisques molt d’aquesta nova fase i bona sort!!!

Halloween en l’Estellés

El dimarts 31 d’octubre celebràrem, en l’IES Vicent Andrés Estellés, Halloween amb concerts a l’inici i finalització de la jornada lectiva a càrrec de les professores de música, Sofia Bono i Irene López, i el professor de biologia, Alberto Sanjuan. A més, les professores de música també van preparar i van organitzar un passatge del terror en la sala d’actes juntament amb alguns dels seus alumnes, amb la finalitat de recaptar fons per a dur a terme el projecte Sona l’ESO. Van passar tots els alumnes del centre que van voler, i els va encantar ja que eixien molt emocionats per l’experiència viscuda.

Gràcies a l’ajuda i col·laboració de l’Associació de Famílies (AFA), convoquem el II Concurs de disfresses d’Halloween per als alumnes i per als professors. Els premis de l’alumnat, els va subvencionar íntegrament la AFA, i consistiran en un esmorzar complet per a cada guanyador en la cantina de l’institut compost per entrepà, beguda i fruita. Es van disfressar bastants alumnes i professors, com podreu veure en les fotos que s’adjunten.

En finalitzar la jornada, es van entregar tots els premis del concurs als guanyadors, i estos van ser els següents: 1A Mayhan, 1B Rocío, 1C Sento, 1C Karoll, 1D Tatiana, 2A Johann, 2A Álvaro, 2D Ronny, 3B Fernando, 3PDC Nayra, 4C Iris, 4C Nicole, 1BATC Jordi, 1BATC Salva i 2BATA Isaac.

Els premis dels professors els va subvencionar l’institut. I els guanyadors van ser Alberto Sanjuan, Sofía Bono i Irene López.

Saura i Alfaro

El passat 10 d’octubre, alumnes de primer de Batxillerat d’Arts van assistir a les exposicions d’Antonio Saura en la Fundació Bancaixa i Andreu Alfaro en La Nau.

En l’exposició de Saura, van gaudir d’una visita guiada en la qual es va realitzar un recorregut per l’evolució de l’artista, des dels seus inicis influenciats pel surrealisme, passant pels seus retrats, crucifixions, multituds o “cocktail parties”. Les obres de gran format i de cromatisme sever van impactar als nostres estudiants que van escoltar atentament i van prendre notes dels aspectes més destacats.

D’altra banda, en l’exposició d’Andreu Alfaro en La Nau els nostres alumnes van assistir a una altra retrospectiva d’aquest destacat escultor valencià, integrant del Grup Parpalló. A més d’escultures, també van gaudir de la contemplació de fotografies, dibuixos i quaderns d’esbossos, en els quals s’apreciava clarament l’elegant linealitat de la seua obra i la connexió entre els seus dibuixos i les seues escultures. La visita guiada pels voluntaris culturals de La Nau va finalitzar amb alguns comentaris dels professors acompanyants que van completar la visita (fotos).

L’horta de Burjassot

Dimarts 10 d’octubre, els nostres alumnes de 4t de l’ESO en l’assignatura d’Hort Escolar van realitzar una visita guiada a l’Horta de Burjassot. L’organització d’aquesta activitat ha sigut duta a terme pel CEMEF, dins de la seua oferta de tallers pràctics relacionats amb temes com a Horta i Poesia, Cultius tradicionals, Ornitologia, etc.

Aquesta activitat es va a centrar en la importància dels cultius tradicionals propis de la comarca de Burjassot. Al llarg de l’eixida per l’horta de Burjassot vam poder aprendre la història de la séquia de Tormo que rega tota l’horta de Burjassot i el procés pel qual es pot regar per gravetat en els diferents bancals de la zona. A més, vam tindre l’oportunitat de poder conversar amb agricultors locals, la qual cosa va a ser una experiència molt gratificant, ja que ens van comentar com es cultivava antany i com es realitza en l’actualitat. En concret vam poder observar el cultiu de les cebes a partir de planters obtinguts en la població de Benigànim (fotos i vídeo).

Finalment visitem l’Hort d’Almenar, un jardí digne de poder visitar creat pels biòlegs Julio Lacarra i Ximo Sánchez i que actualment pertany a l’ajuntament de Burjassot.

Per a acabar, volem agrair l’oferta d’aquesta mena d’activitats per part del CEMEF, que no solament són formatives, sinó que acosten a l’alumnat al patrimoni propi de la població de Burjassot, conscienciant als estudiants del gran valor cultural i paisatgístic que els envolta.

Erasmus+

Des del 30 de setembre fins al 7 d’octubre, l’IES Vicent Andrés Estellés ha acollit en intercanvi a alumnes i professors de l’Escola Sandora de Šiauliai, Lituània, com a part del projecte Erasmus «ANT: Art, Nature and Technology».

Els nostres alumnes de 2n de Batxillerat van visitar Lituània en el mes de maig passat i, ara, reben als seus homòlegs lituans per a fer d’amfitrions tant en les seues classes i visites a Burjassot com a la ciutat de València. Tots van compartir experiències educatives, assistint a classes en els seus respectius centres, coneixent el sistema educatiu de tots dos països, i millorant la seua competència comunicativa en anglés. A més, han descobert junts les seues respectives herències culturals i històriques. Durant aquesta estada també han sigut rebuts per l’alcalde de Burjassot, Rafa García i la seua corporació municipal, a més de visitar “les Sitges”.

Ha sigut una experiència molt enriquidora per a tot l’alumnat participant. Estem molt agraïts a les famílies que van acollir alumnat lituà, han sigut uns excel·lents amfitrions. Els alumnes lituans es van anar molt contents i feliços per l’experiència viscuda. Podeu veure més fotografies de l’experiència ací.

Sveiki!

Els nostres amics lituans ja estan a València per a passar la primera setmana d’octubre amb nosaltres. El retrobament ha sigut molt emotiu; en els pròxims dies es durà a terme un nodrit programa d’activitats. El nostre objectiu és que aquests joves òmpliguen la motxilla de vivències inoblidables. Volem agrair des d’ací aquesta oportunitat al programa Erasmus +.

Aquaponia

Dijous passat 28 de setembre els nostres alumnes de 1r de Batxillerat en l’assignatura de projecte d’investigació, van realitzar una visita formativa a les instal·lacions de la Universitat de València, concretament a la Planta Pilot d’Aquaris d’Experimentació (SCSIE). Aquesta planta d’investigació va ser creada l’any 2003 amb la finalitat d’ampliar les instal·lacions de la Facultat de Biologia i poder realitzar projectes d’investigació relacionats amb la fauna piscícola.

Enguany els alumnes de 1r Batxillerat estan realitzant dos projectes d’investigació: Jardins verticals i Aquaponia. És en aquest últim projecte, on es va organitzar la visita a aquestes instal·lacions amb l’objectiu de recollir informació abans de posar en marxa la nostra instal·lació d´aquaponia (aqüicultura+hidroponia).

En aquesta visita (fotos i vídeos) vam poder recollir dades variades com per exemple les condicions de cultiu dels peixos seleccionats (carpes Koi), la maduració bacteriana (Nitrosomonas, Nitrobacter) que ha de realitzar-se abans de posar en marxa el cultiu de peixos, la forma adequada d’alimentar-los, el control de paràmetres fisicoquímics de l’aigua (temperatura, oxigen dissolt, amoni, nitrit, nitrats i pH).

Sens dubte va ser una visita molt productiva, que ens ha servit per a establir les bases d’un futur projecte d’innovació científica, del qual estem segurs que serà una activitat molt innovadora i motivadora per al nostre alumnat.

Finalment, ens agradaria agrair de manera especial, la col·laboració que han tingut en tot moment als investigadors d’aquesta planta pilot, Silvia Pineiro i Lucas Cabrera, els quals ens van aportar una gran varietat d’informació vital per a poder començar amb una bona base el nostre projecte d’investigació i ens van brindar la seua ajuda en tots els dubtes o problemes que ens puguen anar apareixent al llarg del curs escolar.

Nous premis

Una altra remesa de premis de l’alumnat de l’Estellés. En aquesta ocasió, es tracta dels premiats pels treballs gràfics destinats a ser portada de l’agenda escolar de l’IES. Agraïm des del Centre la iniciativa a l’Ajuntament de Burjassot. Premeu ací per a accedir a la notícia en premsa.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies