Ruta Matemàtica per Algemesí 2024

Un any més, el passat divendres 26 d’abril es va realitzar la sisena edició de la Ruta matemàtica per Algemesí. L’alumnat de tots els IES i col·legis concertats d’Algemesí, al costat del nostre alumnat de l’IES Sant Vicent Ferrer, van gaudir d’una jornada a l’aire lliure visitant alguns dels monuments i llocs més rellevants de la ciutat, on van resoldre diferents reptes matemàtics.

La jornada va començar a la plaça de l’Ajuntament, punt de trobada de tots els centres participants. Allà es van presentar els monitors, es van formar els grups de treball i es va fer la foto grupal a tot l’alumnat i professorat participant des del balcó de l’ajuntament. A continuació, els grups van partir cap a diferents parades de la ruta, identificats amb el seu adhesiu sobre la samarreta de la ruta d’aquesta edició 2024 obsequiada per l’Ajuntament d’Algemesí.

Es van realitzar cinc parades on es va calcular l’altura d’objectes, àrees i volums, es van realitzar estimacions, es va estudiar la geometria en els paviments i es va explicar com mesurar el temps amb els raigs solars. A més, en la parada 4: “Càlcul d’àrees amb la fórmula d’Heró” duta a terme enfront del nostre institut, vam tindre la sort de comptar amb la presència del professor Toni Llobregat, coordinador de la primera ruta matemàtica per Algemesí.

Va ser un matí on el temps ens va acompanyar i es va aconseguir el doble objectiu d’educar i gaudir d’unes lliçons de matemàtiques diferents de les diàries en altre escenari alhora quotidià i molt familiar. En resum, un dia en què es va poder conscienciar l’alumnat que és certa la frase: “les matemàtiques estan per tot arreu” i posar en pràctica tot l’aprés a l’aula.