Museu Arcade Vintage

El passat divendres 12 de gener, l’alumnat i professorat dels cicles formatius de grau superior d’informàtica vam visitar el Museu Arcade Vintage (Museu del Videojoc).

Aquest museu es troba a la població d’Ibi (Alacant), situat en l’antiga fàbrica de joguets Rico. Durant la visita vam assistir a una xarrada sobre l’Associació que dona suport al museu, la història i evolució dels videojocs. Durant la xarrada, participàrem en un Kahoot! on vam poder guanyar diferents premis. Finalment, la visita va continuar en el gran saló de màquines recreatives on, durant una bona estona, tinguérem l’oportunitat de gaudir dels jocs originals clàssics de més èxit.

La revolució que ha experimentat el sector del videojoc en els últims anys en l’àmbit global és innegable; sobretot gràcies a les noves tecnologies, com per exemple , la realitat virtual. Així mateix, en 2022, el sector del videojoc en Espanya va facturar els 2012 milions d’euros, un 12% més que el 2021.

Amb tot, en el nostre centre fomentem projectes de desenvolupament de videojocs en els diferents àmbits educatius de la informàtica; ja que a més de ser una activitat motivadora d’aprenentatge, és una eixida professional més que interessant per al nostre alumnat.