De Viva Veu 2023

L’IES Sant Vicent Ferrer ha participat novament aquest curs en la fase local del certamen de lectura en veu alta “De Viva Veu” amb una selecció d’alumnat de 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO. El certamen s’ha celebrat al Teatre Municipal d’Algemesí aquest dissabte passat, 25 de març.

L’alumnat ha llegit fragments de diferents obres triades per l’organització. 1r i 2n d’ESO (Passerells) han realizan la lectura de diversos fragments d’Estira el fil, Ariadna!, de Joan Carles Ventura. I 3r i 4t d’ESO (Oronetes) han llegit en grups de tres fragments de La dona invisible, de Mònica Richart.

Totes i tots han fet molt bones lectures, han mostrat tenir habilitats en aquesta destresa. Han estat serens a l’hora de llegir, han marcat correctament les pauses, han posat èmfasi en l’entonació, el volum, el ritme, i han sabut expressar també les emocions. Però sobretot ens han fet gaudir a tothom de la lectura, que és el que es pretén amb aquest tipus d’activitats.

Han destacat el grup 2 de les Oronetes, format per Sibil•la Chinesta (3r ESO A), Zayneb El Yedmani (4t ESO A) i Àlex Sanchis (4t ESO A). Aquest grup han quedat primers i representaran Algemesí en la fase final autonòmica. Estem molt contents de poder tornar a participar enguany en la fase final i els nostres representants intentaran llegir de nou de la millor forma possible.

La motivació i el plaer per la lectura i per la paraula són essencials per assolir una competència comunicativa oral lingüística. Gràcies per fer possible aquest tipus d’activitats que fomenten i ens fan estimar una mica més la nostra llengua.