El dimecres 17 d’abril es va celebrar a l’IES Sant Vicent Ferrer la Master Class “El valor de l’esforç” organitzada per l’AMPA amb la finalitat d’oferir a l’alumnat experiències personals i professionals contades en primera persona per professionals joves que siguen un referent en valors i superació. Una jornada que enguany ha estat protagonitzada pels nostres exalumnes Paula Esteve i Raül Añó.
La jornada va començar amb la intervenció de la Presidenta de l’AMPA, Marifé Ledesma, que va donar pas a l’actuació de Paula Esteve que amb la seua companya varen representar una peça de dansa contemporània amb la temàtica de l’assetjament escolar. Seguidament Paula va comentar en una intervenció molt emotiva com de dificultosa havia sigut la seua carrera professional en el món de la dansa i com la seua determinació i passió l’havien dut a seguir endavant. Paula, que està graduada en Dansa Contemporània, compagina la dansa professional amb la docència i la gestió de la seua pròpia companyia “Intrat Dansa”, a més d’estudiar el Grau de Fisioteràpia. Va explicar a l’alumnat que els fracassos també són part del procés d’aprenentatge i de millora personal i professional i que l’esforç sempre val la pena i t’ajuda a superar-te.
Seguidament Raül Añó, que actualment és professor de Geografia i Història, va fer la seua intervenció en la jornada recalcant la importància de l’esforç i constància. Raül, amb una trajectòria acadèmica extraordinària, amb Grau en Història i Dret i Màsters d’Economia i Història, va donar diferents consells a l’alumnat a l’hora d’estudiar i preparar els exàmens i els va aconsellar que llegiren molt, que era la clau fonamental per a aprendre.
En acabar les seues intervencions, la cap d’estudis de l’IES Sant Vicent Ferrer, Sílvia Gómez, es va dirigir a l’alumnat per recordar-los que tant Paula com Raül havien estudiat com ells al nostre institut i que, a pesar de tindre trajectòries ben diferents, els dos tenien en comú l’esforç i la dedicació com a valors que havien guiat les seues carreres. Finalment es va obrir un torn de preguntes on l’alumnat va poder preguntar curiositats i dubtes als ponents.