Eixida a La Bastida de Les Alcusses

El dijous, 11 d’abril, un grup de vint-i-tres alumnes de primer d’ESO i dos professors férem una visita guiada al poblat iber de “La Bastida de les Alcusses” a prop de Moixent. Els guies, Pedro i Lupe, ens explicaren molts aspectes de la vida dels contestans que van desenrotllar la seua vida fins a meitat del segle IV a.C. Després visitàrem una casa recreada pels arqueòlegs del Museu de Prehistòria de València i vam observar les tècniques constructives, molt avançades per a l’època, els utensilis, com dormien i de què s’alimentaven. Per a finalitzar l’eixida, els alumnes gaudiren d’un taller de joieria ibera i apreneren quins són els orígens, influències i característiques de la joieria ibèrica a través d’una explicació teòrica inicial i de la posterior experimentació amb diverses tècniques de treball, sobre fil i làmina, emprant ferramentes i suports prèviament preparats. Els alumnes s’emportaren el resultat de la seua feina: la reproducció d’una joia ibèrica.