Xerrada d’Orientació d’Estudis d’ESO

Xarrada: Orientació d’estudis per a mares i pares d’alumnat d’ESO

És una xarrada que es planteja amb l’objectiu que puguem orientar més bé els nostres fills a l’hora de triar en un dels moments més rellevants de la seua trajectòria vital.

Dimarts, 30 d’abril de 2013
Quan? 18:00 fins a les 20:00

On? a la biblioteca de l’institut.

IES Sant Vicent Ferrer d’Algemesí

Si tens fills adolescents, no pots perdre-t’ho!

L’orientació és entesa com l’assessorament en el procés de decisió que comporta l’elecció d’un determinat itinerari personal. Específicament, parlem de l’elecció d’estudis més adequada en cada cas.

La família té l’obligació d’atendre les necessitats educatives dels seus membres i el dret a comptar amb els mitjans i eines òptimes per a dur a terme aquesta missió de la manera més satisfactòria. Diferents estudis han mostrat com la família és el factor més determinant a l’hora d’explicar l’èxit escolar. Per la qual cosa, si la família maneja els coneixements sobre el sistema educatiu actual és molt més probable que revertisca en benefici del desenvolupament personal dels/les adolescents en tots els àmbits. Està sobradamente demostrat que l’actitud cap a l’educació que les famílies siguen capaces de transmetre als seus membres té una gran influència en la consecució dels objectius vitals, ja siguen formatius o laborals.

Aquest curs està coordinat per Marina Merelo, diplomada en Treball social, per la Universitat de València, i llicenciada en antropologia social i cultural per la Universitat de Barcelona.