FRACTAL GUANYA EL 2º PREMI EN EL 5É CONCURS UP! STEAM

El passat 22 de maig, dos grups d’alumnes de l’IES Joan Coromines de Benicarló van participar en el prestigiós 5é concurs d’UP! Steam, celebrat a la Universitat Politècnica de València. Els estudiants, acompanyats pels seus professors David Garcia i Isaac Soler, van competir en la categoria de makers, en l’edat de cadets, amb dos innovadors projectes que van destacar per la seua creativitat i funcionalitat.

El primer grup, anomenat Fractal i format per Iker, Sergi, Lorena i Yasmine, va presentar un avançat sistema anti incendis. Aquest dispositiu, també denominat Fractal, està dissenyat per a detectar focs de manera autònoma, prometent revolucionar la prevenció i gestió d’emergències. La seva innovació i potencial impacte en la seguretat pública els van valer grans elogis i una alta consideració per part del jurat.

El segon grup, Pibox, integrat per Yago, Guillermo, Jon i Matías, va desenvolupar un bimotor de corrent contínua, controlat remotament a través d’una aplicació mòbil. Aquest enginyós projecte està orientat a millorar l’eficiència i seguretat de persones amb mobilitat reduïda, demostrant un compromís significatiu amb la inclusió i el benestar social.

Ambos projectes tenien altes aspiracions d’assolir el primer lloc en el concurs. No obstant això, encara que no van aconseguir el màxim guardó, el grup Fractal va aconseguir un meritori segon lloc, destacant entre nombroses propostes de gran qualitat.

El lliurament de trofeus es va dur a terme en una cerimònia solemne, presidida per moltes personalitats rellevants de la comunitat, inclòs el president de la Comunitat Valenciana. Aquest reconeixement no només ressalta el talent i la dedicació dels alumnes de l’IES Joan Coromines, sinó també l’excel·lència educativa i el suport constant dels seus professors, que han estat fonamentals en el desenvolupament d’aquests projectes innovadors.

L’èxit en el concurs UP! Steam representa un gran assoliment per als joves inventors i reforça la importància de fomentar la creativitat i l’enginy en l’àmbit educatiu, preparant les noves generacions per a afrontar els desafiaments del futur amb solucions innovadores i eficaces.