UNA EXPERIÈNCIA FABULOSA

L’alumnat de 3r del PDC de l’IES Joan Coromines ha participat en el projecte d’aprenentatge servei “Convivències intergeneracionals: compartim experiències” amb els usuaris del centre de dia 9 d’Octubre de la nostra localitat.

Impulsat per la professora d’Àmbit Sociolingüístic del grup, Raquel Vericat, i amb l’acompanyament del professor de Religió, Antonio Àvila, aquest projecte ha constat de set sessions d’una hora i mitja entre els mesos de gener i abril, i totes les activitats que s’han realitzat han estat emmarcades dins el currículum d’aquest àmbit.

El centre 9 d’Octubre alberga setze persones majors dependents, les quals necessiten ajuda per a la realització de les tasques bàsiques i/o activitats instrumentals de la vida diària. Vicentica, Mª Carmen, Lola, Antonia, les quatre Maries, Paquita, Trini, Luisa, Miguela, Joaquín, Manolo, Dionisio i Rosita. Els hem conegut a tots i ens hem emocionat amb ells en cada visita.

Cada dos dijous les cares d’aquests iaios s’il·luminaven amb la nostra presència, i nosaltres ens n’anàvem d’allí plens de satisfacció. Han sigut unes relacions simbiòtiques, enriquidores per totes dues bandes, perquè l’alumnat també s’ha sentit reconfortat de sentir-se útil i de donar alegries, i ha aprés que a pesar de les dificultats de la vida, el somriure, la tendresa i l’agraïment són l’important.

Hem conegut les seues biografies, hem sabut els seus contes, cançons i pel·lícules favorites, hem frasejat amb ells les endevinalles i els refranys més populars, hem jugat a multitud de jocs de llengua, ens hem disfressat junts per Carnestoltes… I per finalitzar, els hem regalat un lapbook amb fotos, records i dedicatòries personalitzades que ens han commogut a tots.

Volem donar les gràcies a la directora del centre, Sandra Barba, perquè de seguida ens va dir que sí a impulsar el projecte, i sobretot als que estan dia a dia amb ells: a Begoña Aparicio, que ens ha ajudat moltíssim en les activitats, a Alícia i a la resta de l’equip, perquè els cuiden molt bé, i això es nota en el benestar dels ancians.

No hem d’oblidar agrair la faena que ha fet l’alumnat: Fernando, Leo, Tayyab, Gerson, Yemima, Erika, Douae, Saadia, Aicha, Nohaila, Antonio, Sanaa i Andrés. Sabem que no ha sigut fàcil, sobretot al principi, tractar amb persones que no són família i que tenen malalties relacionades amb l’envelliment. Els heu tractat amb amor i respecte, i heu donat el millor de vosaltres.

I com no, agraïm a la direcció del nostre centre, que sempre dona suport a aquest tipus de projectes. De veritat que ha sigut un plaer dur-lo endavant, a pesar de les dificultats. Ens enduem a la maleta una experiència fabulosa. Moltes gràcies!!