Viatge d’estudis 4ESO

VIATGE A ASTÚRIES

Aquest viatge es va realitzar del 24 fins al dia 29 d’abril, van ser els alumnes i alumnes de 4 de l’ESO de l’institut IES Canonge Manchón i els va encantar aquest viatge a Astúries.

Van ser a un poble d’Astúries anomenat Mestas de Con (Alberg Palacio de la Teyería ), el viatge va costar 400€ i els van retornar 10€. Van tardar a arribar 12 hores amb autobús i encara que el viatge va ser una miqueta llarg, van emprar molt bé el temps, perquè van fer de tot: van llegir, van contar històries, van pintar, van cantar, etc.

Van ser 70 alumnes i alumnes acompanyats per 6 professors: Antonio Candel (Geografia i Història), Enrique Alfonso (cap d’estudis i a qui entrevistem), Ana (FOL), Trini (Informàtica), Manuel (Geografia i Història) i Raúl (Valencià).

A Astúries van veure moltes coses i van fer moltes activitats i ací us comptarem una mica tot el que van fer.

El primer dia, el 24 d’abril, van arribar a l’alberg sobre les 19:00h aproximadament. Els van explicar les normes de l’alberg i van repartir les cabanyes. Després, ja instal·lats, van sopar i a descansar, perquè el dia havia sigut molt llarg, ja que es van alçar a la 4 de la matinada per a eixir de Crevillent a les 5 de la matinada.

El dimarts 25, van realitzar senderisme pels llacs de Covadonga i després van visitar Covadonga. Ací es troba la Basílica de Santa María la Real i hi ha una xicoteta cova santuari on es troba la verge. Havent dinat, es van dividir i un grup es va anar a fer guerra de pintura i l’altre grup espeleologia.

El dimecres 26, el van haver de passar separats, perquè no podien realitzar totes les activitats junts. Un grup el va passar tot el dia fora visitant Santillana del Mar, la neocueva d’Altamira i Llanes, mentre l’altre grup realitzava canoa i espeleologia (perquè aquest grup no l’havia fet el dia anterior).

El dijous 27, es van canviar les tornes i el grup que no havia visitat Santilla de la Mar, la neocueva d’Altamira i Llanes, es va anar allí i va passar tot el dia fora. L’altre grup que ja havia visitat el dia anterior aqueixes poblacions, es va anar ha fer canoa i a la vesprada guerra de pintura.

Però l’últim dia, ja el van poder passar tots junts una altra vegada. Van fer barranquisme al matí i a la vesprada, passeig per Cangas de Onís, amb la resta de la vesprada lliure per a fer compres.

Ja, dissabte 29, quedava tot el camí de retorn a casa, que encara que va ser llarg, la major part del trajecte s’ho van passar dormint, perquè estaven esgotats. La veritat és que va ser un viatge molt intens i ple de records que esperem recorden tota la vida.

Van portar de record samarretes i regals per als familiars. S’ho van passar molt bé i a nosaltres ens agradaria anar, però encara ens falta una miqueta.

Aroa Martínez i Sofia Esclapez (1ESOG)