Safe Internet Day 24

Dia d’Internet Segura

Segur que ja haureu vist penjada la nostra pancarta per a conscienciar sobre la cura que hem de tindre a l’hora de navegar per Internet. Altres anys, l’hem posada en la façana, perquè es vera des de l’exterior. Enguany, l’hem penjada en el corredor que conduïx a la cantina, a veure si així resulta més visible ja que esteu més temps dins que fora de l’institut.

Des del centre, portem molts anys realitzant activitats de conscienciació que segur molts coneixeu, però que nomenarem perquè les coneguen també tot el nostre nou alumnat i així, si us abellix, podeu treballar-les a casa o en les tutories.

• Jocs de taula, sobre ciberseguretat, descarregats de la web d’INCIBE i que disposem plastificats en el departament d’informàtica. Només heu de sol·licitar-los amb el vostre tutor o tutora i se us prestaran.
  • En classes d’optativa d’informàtica, realitzem el joc de Cyberscouts, amb diferents nivells de dificultat.
  • En el periòdic digital, plantegem cada any un repte, donant premis a qui l’aconseguix resoldre. Com el repte del curs passat no ha sigut superat (el grup de 2n de batxiller va posar el llistó molt alt), el mantindrem i doblegarem el premi, com en “passa paraula”, on es va acumulant el pot, jajajaja.
  • També, en esta setmana, donarem els premis del “Cibercalendari d’advent. 24 dies, 24 consells” que realitzem per Nadal. Per cert, enhorabona als premiats, que han sigut…
    • Anas Koulali, de 1ESO D
    • Andrea Piqueras, de 3ESO A
  • Enguany hem afegit dos bots sobre ciberseguretat. Un en castellà i un altre en valencià. Els pots trobar en la secció “Consells Cibersaludables” d’este periòdic. A més, pots visualitzar les presentacions amb consells cibersaludables que trobaràs en esta secció.
  • I finalment, encara que amb un poc de retard, tenim les xarrades dels “germans majors“, alumnat de batxillerat que passarà per les vostres classes per a explicar-vos els perills, donar-vos consells i explicar-vos experiències pròpies, perquè no us passe gens dolent quan useu Internet.
Secció on trobaràs els bots
Repte sobre ciberseguretat que trobaràs en la pàgina principal del periòdic
El cibercalendario que tenies en AULES

Encara així, tot ens sembla poc i continuarem pensant en més recursos, més activitats, més jocs… tot per a i pel bé del nostre alumnat.

Navega segur/a per Internet!