Final de curs

Activitats final de curs 22-23

Un altre curs més ha acabat i com sempre ple d’emocions, comiats, exàmens, preocupacions, alegries, preses de decisions… però que acaben amb l’arribada de les vacances i del descans.

Són sempre moltes coses les que succeeixen al final d’un curs acadèmic i tan ràpides i en tan poc temps que no ens ha donat per a explicar-vos-les. Així que les resumirem una miqueta.

Recaptem 300€ entre alumnat i professorat del centre per a l’associació d’Aspanion (ajuda a famílies amb xiquets amb càncer) amb la campanya del quilòmetre solidari. Ja us ho expliquem en aquesta notícia.

Decorem amb les cintes el nostre centre.

El nostre alumnat de 2n de batxillerat va acabar el curs, va realitzar les proves d’accés a la universitat i van obtindre excel·lents resultats, perquè eixim en les notícies per ser un dels 3 millors centres en el top ten de la UMH. Us deixem ací l’enllaç .

Hem tingut moltes xarrades oferides per l’organització Cibervoluntarios per a conscienciar al nostre alumnat que cursa alguna optativa d’informàtica sobre els perills de les xarxes socials, sobre TikTok, sobre l’addicció als dispositius, sobretot ara, que ve l’estiu amb unes merescudes vacances i amb un munt d’hores disponibles… i tot això perquè pensen una mica, reflexionen i aprenguen que tot és bo, però en la seua justa mesura. Esperem que els missatges hagen arribat una miqueta.

Tot l’alumnat que va acabar la seua etapa formativa va tindre la seua festa de comiat amb el lliurament d’orles. Dijous 15 de juny es va realitzar la clausura per a 4t de l’ESO, amb comiats per part de professorat, alumnat i altres representants de la localitat. Divendres 16, va tindre lloc el comiat de 2n de batxillerat i els cicles formatius de totes les famílies professionals del centre. L’alumnat de primer de batxiller va treballar molt en la preparació dels actes i de la seua organització.

Ens van fer lliurament d’una placa per al nostre centre “el carrer de la Inclusió” per ser el primer centre de la província a sol·licitar per a la nostra localitat un carrer amb el nom “El carrer de la Inclusió“. És un repte que ens van proposar aquest curs des de l’ONCE, perquè estem participant en els concursos que organitza aquesta associació des de fa més de 7 edicions. Ens unim a aquest repte, vam fer una recollida de signatures (encara que va ser molt pobra, perquè la gent no sol participar molt) i entreguem la nostra sol·licitud a l’Ajuntament perquè ho consideraren i poder així arribar amb la inclusió més lluny, fora del nostre alumnat i de les parets del nostre centre. També eixim en el diari Informació. Us deixem ací l’enllaç .

Per a acomiadar el curs, l’alumnat del nostre centre va tindre la seua excursió a Terra Mítica, a Benidorm. Van eixir cinc autobusos el dimecres 21 de juny cap a aqueix parc d’atraccions que tant els agrada i s’ho van passar genial.

Vam tindre també acomiadades de diverses professors que es jubilen, entre ells el nostre “Mestre” Ramón Jimeno. Li van fer un comiat molt emotiu, professorat i alumnat del centre i també li va fer una entrevista la televisió local on va comptar la seua trajectòria, les seues vivències al llarg de tots els seus anys com a docents amb 7 canvis de lleis… fins i tot va donar uns quants consells per a tots els que comencen en aquesta professió. A part de Ramón, també se’ns jubila Alberto, de la família professional de manteniment i Mª Jesús, cap d’estudis de cicles formatius.

Em vaig acomiadar del meu alumnat de premsa, que ha estat amb mi aquest curs en el taller interdisciplinari de premsa, però que ja no disposarem el pròxim curs, perquè la majoria del departament, no va votar per aquesta optativa. Així, que després de més de 8 cursos gestionant el periòdic digital del centre “El Clip”, el deixaré, perquè no està dins del meu horari ni de les meues funcions com a docent ni com coordinadora TIC. Pensava que més gent es pujaria al carro, però no l’he aconseguit i tot el publicat ha sigut en les meues hores de conciliació familiar. A més, ningú ho llig, perquè l’enquesta que vaig preparar per a l’alumnat i que quasi ningú va fer, el demostra. El meu alumnat de premsa va passar per totes les aules (o quasi totes) per a informar-los que feren el qüestionari. De més de 800 estudiants, només 118 van contestar i la majoria no sabia de l’existència del periòdic.

Fins sempre i feliç estiu!

Trini García