Viatge a Itàlia

ROMA

Per fi, l’alumnat de 2 BAT va fer el seu tan desitjat viatge d’estudis. Aquests alumnes no van poder viatjar a Astúries en finalitzar 4t de l’ESO a causa de la pandèmia; així que el 6/3/2022 van volar cap a Roma entusiasmats, fent una escala a Barcelona.

Una vegada allí, un autobús els va recollir i els va portar a l’hotel. El conductor, molt simpàtic, els va anar donant explicacions sobre els monuments de la ciutat que visitarien més tard.

El primer dia van ser a San Pietro in Vincoli per a veure una església on es troba l’estàtua de Moisés. Van estar en el Coliseu, amb un guia que els va anar explicant la història, la construcció (que va durar 8 anys), els espectacles que feien, etc. A continuació, es van dirigir al Fòrum Romà: antigues ruïnes de palaus, esglésies… De camí a l’hotel van decidir entrar en el Panteó perquè no hi havia massa cua. Finalment, van visitar la Fontana di Trevi, on segur molts d’ells van tirar una moneda a l’aigua per a tornar una altra vegada a Roma.

El segon dia, es van dirigir, en primer lloc, a la Piazza del Popolo, on van tindre temps per a passejar per les botigues, quedant dues hores més tard en un punt de reunió, el “governo italiano“. Abans de menjar, van veure la plaça Camp de’ Fiori on està exposada l’estàtua de Giordano Bruno, un filòsof al qual van cremar en aqueixa plaça condemnat per la Santa Inquisició.
Després de menjar, van caminar fins a la Piazza Navona on es trobava la Fontana dei quattro fiuimi i l’església Chiesa di Sant’Agnese in Agone. Després de recórrer molts quilòmetres, van arribar a l’hotel per a descansar una mica fins a l’hora de sopar.

FLORÈNCIA

El tercer dia es van dirigir a Florència. Allí van visitar diverses esglésies, entre elles la Catedral de Santa María del Fiore i, és clar, el David de Michelangelo en la Galleria dell’accademia. Després de les visites van tindre dues hores per a passejar. Alguns van ser a la Fontana del Porcellino, uns altres a prendre un gelat o de compres. Fins i tot van pujar a uns cavallets que hi havia en la Plaça de la República.
Per a finalitzar la jornada, van tornar a Roma amb tren, van sopar i van contemplar la Fontana di Trevi il·luminada.

VATICÀ

El quart dia van visitar al Vaticà La Capella Sixtina. Els van fer un Tour molt detallat per tota la capella que, segons ens compta Noa, és molt bonica. Havent dinat van visitar la Basílica de Sant Pere, la catedral més gran del món amb 218 m i una altura màxima de 136 m.

Abans de tornar a l’hotel van anar a veure el Castell de Sant’Angelo i després van ser al Trastévere, barri o zona de bars i restaurants per a sopar.
L’últim dia a Itàlia, últimes hores abans del retorn a Espanya, van tindre temps una altra vegada per a compres. Finalment, van tornar a casa.

Informació oferida per Noa García