Instruccions per al desenvolupament de les tasques a distància per la suspensió de classes

Estimades famílies,

davant les noves circumstàncies i la suspensió de les classes, desenvoluparem les classes a través de la plataforma AULES (https://portal.edu.gva.es/cvtic/va/que-es-aules/) de Conselleria. La majoria dels vostres fills i filles ja tenen accés.

Si encara no ho han fet, per a entrar:

Els alumnes s’autentiquen amb el NIA com a nom d’usuari (està disponible en el seu carnet i webfamilia). La seua contrasenya inicial es compon de les tres primeres lletres del seu cognom en minúscules i sense accents, i la seua data de naixement, en format DDMMAA. Així, per exemple, un alumne anomenat Juan Pérez García, nascut el 25 d’abril de 2001 tindrà com a contrasenya per250401.

Les notificacions de l’AULES arribaran al correu que vau posar en la matrícula.  Si els vostres fills/as són majors de 14 anys podeu entrar en el perfil d’usuari d’AULES i canviar-ho pel seu.

En les hores de classe el professorat pujarà materials, obrirà fòrums en els quals hauran de participar o programarà tasques que hauran de realitzar. Heu de comprometre-us al fet que es connecten i facen les tasques. Si, no es connecten i no elaboren els treballs no podrem avaluar-los.

Aquests treballs comptaran com a treballs de classe i, segons s’allargue la suspensió de les classes, tindran major pes en l’avaluació. Quan es torne a les classes ordinàries els criteris de qualificació seran els habituals. La nota de la tercera avaluació serà la mitjana proporcional als períodes lectius no presencial i presencial.

En cas de no disposar dels mitjans informàtics adequats, accés a internet, preguem que es posen en contacte de manera urgent amb el centre per a fer-los conéixer les formes alternatives, a través del correu 03012724@gva.es

Si la suspensió es prolongara i no es pogueren celebrar els exàmens de matèries pendents d’altres cursos, se sol·licitarà un treball de recuperació per AULES.

Aquest serà el funcionament acadèmic de les classes, però podreu continuar realitzant “tutories” amb tot el professorat del grup a través de WEB FAMÍLIA. També podran atendre-us de manera presencial mitjançant cita prèvia.

De moment aquests tres dies dilluns 16, dimarts 17 i dimecres 18 us podrem atendre en el centre de 10 a 13h.

ADAPTACIÓ DE LES PROGRAMACIONS

A partir de la Resolució de 13 de març de 2020, de la Secretaria Autonòmica d’Educació i Formació Professional, per la qual s’estableixen instruccions d’organització i funcionament en els centres educatius sostinguts amb fons públics afectats per les mesures de suspensió temporal de l’activitat educativa presencial com a conseqüència de la situació i evolució del Coronavirus (COVID-19).

La Resolució de 12 de març de 2020, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, ha determinat, com a conseqüència de la situació i evolució del Coronavirus (COVID-19), la suspensió temporal de l’activitat educativa presencial en tots els centres, etapes, cicles, graus, cursos i nivells d’ensenyament de la Comunitat Valenciana.

Davant aquesta situació i a fi de mantindre un acompanyament educatiu a l’alumnat el més normalitzat possible, mentre es mantinga la suspensió temporal de l’activitat educativa presencial, amb la finalitat d’atendre tant els criteris de salut pública que determinen les autoritats sanitàries com l’atenció a l’alumnat necessària perquè puga desenvolupar les seues activitats en aquesta situació.

a)  Les condicions per a la realització, presentació i lliurament de les activitats i les proves d’avaluació, incloent les modificacions en els calendaris d’avaluació previstos.

Utilitzarem la plataforma AULES, s’obriran fòrums sobre els continguts de la matèria, es programaran tasques i es penjaran materials, enllaços, vídeos… per a facilitar el seguiment de les classes.  El professorat proposarà tasques a realitzar per l’alumnat diàriament i resoldrà els dubtes mitjançant fòrums o penjant les respostes en la plataforma.

Quant als criteris de qualificació de la tercera avaluació:

• Durant el període de suspensió de classes presencials les tasques realitzes en la plataforma comptaran un 100%. En el treball en línia es valoraran diferents actituds i competències, des de mostrar respecte a les opinions d’altres companys en els fòrums, ús d’un llenguatge apropiat i correcte, l’argumentació, citacions, relació amb els continguts de la matèria, etc. com el domini de la competència digital.
  • Quan es torne a les classes ordinàries els criteris de qualificació seran els habituals.
  • La nota de la tercera avaluació serà la mitjana proporcional als períodes lectius no presencial i presencial.

b)   Les alternatives per a l’alumnat que no tinga accés a les TIC. En aquest cas el professorat facilitarà en paper els materials i tasques en la consergeria del centre. Prèviament l’equip docent ha contactat amb totes les famílies i coneixerà els casos en els quals no disposen d’internet.