Títol Professional Bàsic en Perruqueria i Estètica (FP Bàsica)

Duració de l'estudi:

2000 hores

Requisits d'accés:

L'accés als cicles de Formació Professional Bàsica requerirà el compliment simultani de les següents condicions:

• Tindre compliments quinze anys, o complir-los durant l'any natural en curs, i no superar els dèsset anys d'edat en el moment de l'accés o durant l'any natural en curs
  • Haver cursat el primer cicle d'Educació Secundària Obligatòria o, excepcionalment, haver cursat el segon curs de l'Educació Secundària Obligatòria.
  • Haver proposat l'equip docent als pares, mares o tutors legals la incorporació de l'alumne o alumna a un cicle de Formació Professional Bàsica,

Què aprendré i fer?

• Recepcionar productes d'estètica i perruqueria emmagatzemant-los en condicions de seguretat.
  • Preparar els equips, útils i zona de treball deixant-los en condicions d'ús i higiene.
  • Acomodar i protegir al client en funció de la tècnica a realitzar garantint les condicions d'higiene i seguretat.
  • Aplicar les tècniques bàsiques d'embelliment d'ungles de mans i peus, per a millorar el seu aspecte.
  • Aplicar les tècniques de depilació del borrissol, assessorant el client sobre les cures anteriors i posteriors.
  • Descolorir el borrissol, controlant el temps d'exposició dels productes.
  • Realitzar maquillatge social i de fantasia facial, adaptant-los a les necessitats del client.
  • Llavar i condicionar el cabell i cuir cabellut en funció del servei a prestar.
  • Iniciar el pentinat per a canvis de forma temporals en el cabell.
  • Efectuar canvis de manera permanent, realitzant el muntatge i aplicant els cosmètics necessaris.
  • Canviar el color del cabell, aplicant els cosmètics i controlant el temps d'exposició establit.
  • Aplicar les tècniques bàsiques d'embelliment d'ungles de mans i peus per a millorar el seu aspecte..
  • Fer les tasques de la seua responsabilitat tant individualment com en equip, amb autonomia i iniciativa, adaptant-se a les situacions produïdes per canvis tecnològics o organitzatius.
  • Adquirir hàbits de responsabilitat i autonomia basats en la pràctica de valors, afavorint les relacions interpersonals i professionals, treballant en equip i generant un ambient favorable de convivència que permeta integrar-se en els diferents àmbits de la societat.
  • Desenvolupar hàbits i valors concordes amb la conservació i sostenibilitat del patrimoni natural, analitzant la interacció entre les societats humanes i el medi natural i valorant les conseqüències que es deriven de l'acció humana sobre el mitjà.
  • Valorar les diferents manifestacions artístiques i culturals de forma fonamentada utilitzant-les com a font d'enriquiment personal i social i desenvolupant actituds estètiques i sensibles cap a la diversitat cultural i el patrimoni artístic.
  • Comunicar-se en diferents situacions laborals o socials utilitzant recursos lingüístics amb precisió i claredat, tenint en compte el context i utilitzant formes orals i escrites bàsiques tant de la pròpia llengua com d'alguna llengua estrangera.
  • Resoldre problemes predictibles relacionats amb el seu entorn social i productiu utilitzant els elements proporcionats per les ciències aplicades i socials i respectant la diversitat d'opinions com a font d'enriquiment en la presa de decisions.
  • Exercir de manera activa i responsable els drets i deures derivats tant de la seua activitat professional com de la seua condició de ciutadà

En finalitzar els meus estudis, què puc fer?

Treballar com:

• Auxiliar de perruqueria.
  • Ajudant de manicura i pedicura.
  • Ajudant de maquillatge.
  • Auxiliar de depilació.

Continuar estudiant:

• Un cicle formatiu de grau mitjà (Aquest títol tindrà preferència per a l'admissió a tots els títols de grau mitjà de la família professional d'Imatge Personal, Hostaleria i Turisme i Indústries Alimentàries)

Quines són les eixides professionals?

Aquest professional exerceix generalment la seua activitat per compte d'altri en perruqueries i salons de bellesa, així com en sales de perruqueria i/o estètica, gimnasos o centres de bellesa d'hotels, residències de persones majors, hospitals i balnearis, supervisat pels tècnics responsables. També pot realitzar de manera autònoma serveis bàsics de perruqueria, manicura i pedicura, depilació i maquillatge.

Pla de formació:

Els mòduls d'aquest cicle formatiu són els següents:

• Preparació de l'entorn professional.
  • Cures estètiques bàsiques d'ungles.
  • Depilació mecànica i descoloració del borrissol superflu.
  • Maquillatge.
  • Rentada i canvis de forma del cabell.
  • Canvi de color del cabell.
  • Atenció al client.
  • Ciències aplicades I
  • Ciències aplicades II
  • Comunicació i societat I