Documents del centre (PEC)

El Projecte educatiu del nostre centre  té com a punt de partida el context en què se situa i vol donar una resposta adequada a les diverses necessitats personals i educatives de l'alumnat. Aquesta resposta es dona a través d'una sèrie de programes, plans i projectes que usem per a donar cohesió i coherència a la tasca diària d'alumnat i professorat.

A continuació, podeu veure el document que descriu alguns dels projectes que es realitzen al centre:

PROJECTES DE CENTRE (descripció)

Volem ser una escola oberta a tots i compromesa amb la societat i amb la solució dels seus problemes. Potenciem el respecte de la multiculturalitat i la diversitat i el foment d'actituds solidàries. Defensem un desenvolupament integral de totes les capacitats de cada alumne/a per a configurar-se persones autònomes i ciutadanes i ciutadans responsables. Eduquem conjuntament als xiquets i xiquetes, sense fer distinció per raó de gènere en la planificació i desenvolupament de les activitats de l'escola.

Tenim com a pilars bàsics de la nostra acció educativa els valors del diàleg, la justícia i el respecte als drets humans i promovem la cultura de la pau. Considerem imprescindible fomentar i potenciar unes relacions positives, d'afecte i col·laboració entre els xiquets i xiquetes, tant dins del seu grup-classe com amb la resta de companyes i companys de l'escola. La necessitat d'afecte i col·laboració és també necessària en les relacions entre l'alumnat i les persones adultes.

Per tant, reballem per aconseguir majors nivells d'autonomia intel·lectual i afectiva, i graus progressius de felicitat personal i col·lectiva. L'escola està arrelada a la realitat històrica, social i cultural de la nostra comunitat. Per tant volem promoure actituds positives cap a les diverses manifestacions de la cultura valenciana. Treballem per a incorporar les noves tecnologies en els processos formatius i comunicatius del centre.

A més, el nou enfocament curricular (Lomloe) se centra en el perfil d'eixida de l'alumnat. És a dir, en les competències necessàries que ha d'adquirir un alumne o alumna en acabar la seua etapa obligatòria per a fer front als reptes del segle XXI: 

  • Consum responsable
  • Compromís davant les situacions d'inequitat i exclusió
  • Resolució pacífica de conflictes
  • Acceptació i maneig de la incertesa
  • Aprofitament crític, ètic i responsable de la cultura digital
  • Valoració de la diversitat personal i cultural
  • Compromís ciutadà en l'àmbit local i global
  • Confiança en el coneixement com a motor de desenvolupament
  • Vida saludable
  • Respecte al medi ambient

Aquests reptes, tenen un marcat component ètic i social i estan totalment alineats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), que són una altra de les brúixoles que marca el nostre nord com a docents.

Els Objectius per al Desenvolupament Sostenible (ODS) i les seves fites en la gestió de l'aigua – Agència Catalana de l'Aigua

Per a concretar les competències del perfil d'eixida, el sistema educatiu espanyol ha adaptat les recomanacions del Consell de la Unió Europea de 22 de maig de 2018, relatives a les competències clau per a l'aprenentatge permanent al llarg de la vida.

Segons aquesta adaptació, es defineixen 8 competències clau per a l'etapa d'educació obligatòria (capacitats per a aplicar de forma integrada els continguts propis de cada ensenyament i etapa educativa, amb la finalitat d'aconseguir la realització adequada d'activitats i la resolució eficaç de problemes complexos):

  • Competència en comunicació lingüística.
  • Competència plurilingüe.
  • Competència matemàtica i competència en ciència, tecnologia ienginyeria (STEM, per les seues sigles en anglés).
  • Competència digital.
  • Competència personal, social i d'aprendre a aprendre.
  • Competència ciutadana.
  • Competència emprenedora.
  • Competència en consciència i expressió culturals.

La nostra missió com a professionals de l'educació és fer a l'alumnat competent perquè puga aplicar els coneixements adquirits i resoldre els problemes o situacions que es plantegen dins i fora de l'aula.

En definitiva, treballem per una ESCOLA PER A TOTS I TOTES!!!

PERFIL D'EIXIDA DE L'ALUMNAT

COM VOLEM QUE SIGA EL NOSTRE ALUMNAT QUAN ACABE 6é DE PRIMÀRIA?

(Característiques, valors, habilitats...COMPETÈNCIES)