Identitat

Des de fa anys al Ceip Doctora Anna Lluch, es varen instaurar les bases pedagògiques del centre i s’han mantingut durant aquests anys introduint xicotets canvis. Els trets d’identitat s’han anat adaptant als canvis de la societat, i ara més que mai estan patint diversos i continus canvis.

En l'actualitat ens trobem immersos en ple procés de reflexió, discussió, posada en comú i presa de decisions. Estem en ple procés de renovació pedagògica impulsant metodologies més respectuoses per als nostres xiquets/es i amb millora d'infraestructures, l'escola s'ha quedat menuda pel constant augment de matrícula.

Volem formar a persones compromeses de forma activa amb l'entorn al qual pertanyen, que siguen solidàries i tolerants amb el que els envolta, implicades en els projectes, autònomes, lliures i responsables en les seues actuacions i responsables amb els altres. Valors que considerem que són la base per a una societat més justa, igualitària, diversa i més democràtica.

A més, un altre dels objectius principals és aconseguir una formació intel·lectual adient i un bon domini de les capacitats bàsiques. Per allò utilitzem mètodes d'aprenentatge que incorporen l'autonomia, la lliure circulació, l'experimentació, el treball cooperatiu, les noves tecnologies...sense oblidar la participació, l'estímul, la motivació i la significativitat dels aprenentatges.

En definitiva, seguim i seguirem treballant perquè l'escola siga més atractiva per a l'alumnat, i on ells i elles aprenguen a prendre la iniciativa, adquirir responsabilitats, millorar la seua confiança, resoldre problemes, treballar en equip, comunicar idees i actuar amb eficàcia. Hem d'intentar connectar els cors i les ments del nostre alumnat. Volem educar ciutadans del segle XXI.

I per a que aquest propòsit siga viable, la línia a seguir naix dels trets d'identitat que ens caracteritzen com a centre:

• Escola respectuosa i activa.
  • Escola oberta, vinculada a l'entorn.
  • Escola innovadora.
  • Escola democràtica i cooperativa.
  • Escola en pro de la nostra llengua.
  • Escola inclusiva.
  • Escola coeducativa.
  • Escola solidària.
  • Escola impulsora de l'esport i la vida saludable.
  • Escola participativa, familiar i propera.
  • Escola sostenible (dissenyant un projecte propi d'escola sostenible i ecològica)

I unint amb aquest últim tret d'identitat, volem unir-se als 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) –objectius universals, integradors i ambiciosos- que són els que guien la implementació de l'Agenda 2030  de les Nacions Unides per al Desenvolupament Sostenible, aprovada el 25 de setembre del 2015.

Les temàtiques que aborden van des de la pobresa, la fam, la pau, la salut, l'educació, les desigualtats, la inclusió, la prosperitat econòmica, la protecció del planeta, la lluita contra el canvi climàtic, les ciutats i els territoris, l'energia, el consum i la producció. Volem crear ciutadans del Segle XXI que es preocupen pel que els envolta i no per la simple adquisició de continguts. Hem d'intentar lluitar entre tots i totes per un món millor.

CEIP DOCTORA ANNA LLUCH

Per b_tomas | 28 de setembre de 2022

Des d’ahir 27 de setembre de 2022 ja som oficialment CEIP DOCTORA ANNA LLUCH, estem molt contents/es de que finalment ja s’haja fet realitat el canvi de nom. Poc a poc anirem actualitzant totes les dades, cartells, membrets, segells… del centre. Ara comencem un període de transició per a canviar d’un nom a l’altre.

VISITA Dra ANNA LLUCH (futur nom de l’escola)

Per b_tomas | 12 de maig de 2022

L’oncòloga Anna Lluch ha visitat el nostre centre, el CEIP San Juan de Ribera d’Alfara del Patriarca per explicar a l’alumnat la seua professió. En el centre es trobem en procés de canvi de denominació per a dur el nom de la doctora. La metgessa ha sigut recepcionada per Marisa Almodóvar, alcaldessa d’Alfara del Patriarca, Jaume Martínez, regidor d’Educació, i Bárbara Tomás, directora del col·legi. Aquest encontre s’integra dins del … Read more

IDENTITAT