Menjador

menu_AUSOLAN_VALENCIA_IS_CAST_ABRIL_23_24

menu_AUSOLAN_VALENCIA_IS_VAL_ABRIL_23_24

1. DESCRIPCIÓ

El menjador escolar és un servei complementari de caràcter educatiu que està regulat per l’Administració Educativa i que està subvencionat integrament per a la totalitat de l’alumnat escolaritzat al centre.

El servei de menjador escolar del nostre centre es planteja com un element educatiu, dins del procés de formació integral de l’alumnat amb els següents objectius prioritaris.

• Fomentar bons hàbits alimentaris entre els alumnes comensals.
  • Crear actituds positives de convivència a la taula amb els demés companys i companyes.
  • Crear hàbits d’ajuda en les funcions domèstiques que desprès, es veuran reflectides en les seues llars.
  • Adquirir hàbits d’higiene.
  • Aconseguir que els nostres alumnes desenvolupen la màxima autonomia possible.

2. ACTIVITATS

• Preparar el menjador per part dels alumnes.
  • Llavar-se les mans abans i després de dinar.
  • Escollir cap de taula que es responsabilitzarà de demanar allò que manca.
  • Llevar taula per torns.
  • Realitzar seguiments continus dels programes alimentaris.

3. HORARI I ORGANITZACIÓ DE TORNS

• El temps que disposem per al menjador és de 13.30 a 15.00h.
  • El menjador està organitzat en dos torns.
  • Els alumnes del primer torn començaran a dinar a les 13:30 i finalitzaran a les 14:15,en aquest temps romandran acompanyats per les monitores del menjador, i en acabar realitzaran els hàbits d’higiene personal i acudiran al seu lloc d’oci i temps lliure junt a les monitores encarregades d’aquest temps.

4. EQUIP PEDAGÒGIC

El curs escolar 2022-2023 ha estat format per el següents professionals:

• La directora del centre Isabel Francés Pastor.
  • L’encarregada del menjador, Rosana Aznar Conca, mestra de Pedagogia Terapèutica que actuarà com a coordinadora entre el personal educador i monitors.
  • 10 educadors que formen la plantilla del centre que atendran als alumnes que els corresponga durant un temps determinat del menjador i que coordinen els programes d’alimentació per a que els monitors de l’empresa els porten a terme.
  • 17 monitors/es de l’empresa que amb coordinació amb la resta dels educadors del centre, aplicaran el programa d’objectius per als alumnes. Així mateix desenvoluparen les activitats de temps lliure programades per als grups d’alumnes.
  • Els alumnes de TVA ajuden a fer les tasques de reciclatge després de dinar i dins de l’horari de menjador.
  • Cuinera i pinxe de l’empresa.

5. TIPUS DE MENÚS

-Menú basal

-Menú triturat

-Menú hipocalòric.

-Menú celíacs

-Menú Religiós

-Menús al·lèrgies i intoleràncies.

6. EMPRESA

7. EXEMPLE DE MENÚ

MENÚ MARZO
MENÚ IN SITU MARÇ