Informació Centre de Recursos

1. EL NOSTRE CENTRE COM A CENTRE DE RECURSOS.

Els Centres d’Educació Especial han vingut tradicionalment complint el seu paper d’atenció educativa a l’alumnat amb necessitats educatives especials. Ara bé, els canvis en els models educatius i socials sobre la forma d’entendre la diversitat han propiciat que reinventem el paper d’aquest tipus de centres i ens encaminem a convertir-nos en centres de suport a la inclusió. És per això que, des del nostre centre, hem vist la importància de configurar-nos com un servei de suport en el procés d’aprenentatge d’aquest alumnat en contextos ordinaris i hem apostat fortament per la posada en marxa del Centre de Recursos.

Els centres i els professionals que en ells treballem posseïm un ampli ventall de coneixements, destreses, bones pràctiques o recursos educatius que hem anat desenvolupant i implementat en contextos educatius diferenciats. I la finalitat és actuar com a referents que proveeixin a altres professionals i agents educatius (professorat, equips directius, famílies…) recursos especialitzats en contextos educatius ordinaris.

Per tant, els centres d’Educació Especial constitueixen un nucli de referència per als professionals dels centres educatius que treballen directament amb alumnat que presenta necessitats educatives especials dins del seu àmbit geogràfic d’influència. Aquests centres han de ser referents dins de l’àmbit educatiu i actuar com a centres d’assessorament i suport especialitzat, col·laborant amb les escoles ordinàries per recolzar la seva tasca docent en l’atenció d’alumnat amb necessitat específica de suport educatiu. Per a això es compta amb els recursos materials i d’assessorament tècnic necessaris.

3.LES NOSTRES FUNCIONS COM A CENTRE DE RECURSOS.

Els centres d’Educació Especial, com a centres de recursos, desenvoluparan les tasques complementàries següents:

1. Assessorar el professorat i altres professionals que escolaritzen en els seus centres alumnat amb necessitats educatives especials, mitjançant sessions informatives, actuacions formatives i reunions de coordinació.
  2. Servir de consulta en temes relacionats amb recursos materials i equipament didàctic: fons bibliogràfic, documents curriculars, sistemes de comunicació, tecnologies de la informació i la comunicació per a l’alumnat amb necessitats educatives especials, etc.
  3. Col·laborar en la valoració i seguiment sobre l’adequació i la utilització dels productes de suport i sistemes de comunicació en els centres ordinaris i en els mateixos centres d’educació especial.
  4. Prestar, amb caràcter ambulatori, els serveis específics que l’Administració determine per a la resposta complementària a l’alumnat amb necessitats educatives especials escolaritzat en centres ordinaris.
  5. Oferir una atenció primerenca prèvia a l’escolarització en aquelles situacions en què l’atenció no pot facilitar-se per les entitats autoritzades per la conselleria competent en aquesta matèria.
  6. Col·laborar amb els serveis especialitzats d’orientació en la valoració de l’alumnat amb necessitats educatives especials per al qual s’ha de proposar o revisar la modalitat d’escolarització.
  7. Altres tasques que reglamentàriament li siguen assignades.

4. ATENCIÓ A LES PETICIONS.

Si teniu qualsevol petició podeu realitzar-les mitjançant el formulari: