LA VEU DEL PLA

DEFINICIÓ

La podem definir com “aquella publicació que té el seu naixement i desenvolupament íntegre dins del marc escolar”. És el fruït d’un esforç i treball col·lectiu de la comunitat educativa per difondre les inquietuds i els resultats pedagògics del nostre col·legi. Per tant, la revista escolar, comporta un contingut ampli i majoritari realitzat per l’alumnat de l’escola i la intervenció directa de coordinació per part dels mestres i professionals del centre.

INTRODUCCIÓ

Al col·legi Pla de la Mesquita es desenvolupen diferents tallers curriculars que ajuden a adquirir les competències necessàries per tal que els nostres alumnes puguen aconseguir una integració social i una formació integral i harmònica.

És la nostra pretenció que gaudeixquen d’un ambient d’aprenentatge enriquidor dirigit a normalitar la seua vida i oferir estratègies així com instruments per aconseguir que augmente la comunicació, les habilitats socials i l’autonomia personal. Aquests instruments ajuden a potenciar la competència comunicativa audiovisual del nostre alumnat per tal que siga capaç de comprendre i analitzar criticament els missatges audiovisuals, entesos com a portadors d’ideologia i de valors; conèixer els processos de producció dels mitjans, i aprendre a crear els seus propis missatges audiovisuals utilitzant les eines tecnològiques necessàries.

OBJETIUS GENERALS

1. Estudiar i utilitzar l’ordinador com a ferramenta de treball curricular.
  2. Utilitzar les ferramentes de necessàries per tal d’adquirir una competència digital funcional.
  3. Conèixer les múltiples possibilitats que ofereixen els diferents aparells informàtics i audiovisuals (càmera, PDI, ordinador, impressora i escàner…)
  4. Destribuir rols de cada alumne/a dins de la revista escolar; redactor, fotògraf, etc…
  5. Reconèixer les parts més important d’una noticia.
  6. Desenvolupar notícies referents tant a l’escola com de la comunitat.
  7. Potenciar la capacitat d’expressió escrita a través dels textos que es realitzen.
  8. Utilitzar la càmera digital de fotografia per a adquirir imatges per a la il·lustració de les pàgines.
  9. Diferenciar entre una noticia, una entrevista i un repotatge.
  10. Elaborar entrevistes a partir d’una informació prèviament treballada.
  11. Desenvolupar un projecte d’investigació per redactar un reportatge.
  12. Potenciar les habilitats de recerca d’informació de la xarxa per tal de desenvolupar la revista.
  13. Visitar diferents impremtes per demanar pressupostos i comparar per optar per una proposta.
  14. Buscar suport econòmic per a les despeses que pot suposar l’elaboració de la revista (espònsors).
  15. Potenciar el treball en equip.
  16. Respectar els treballs propis i alies.