Infermeria

Sóc María José Guillem infermera escolar. Ser infermera escolar és una de les meues grans passions.
L’actuació de la infermera escolar en el col·legis d’educació especial és imprescindible per a millorar la qualitat de vida dels xiquets i xiquetes i adolescents perquè moltes presenten necessitats de salut importants.
A més de realitzar tasques com administrar i supervisar la medicació, l’alimentació i qualsevol problema de salut que puguen presentar el nostre alumnat i estar en contacte amb les famílies, una altra de les meues funcions, i prou important, és l’educació per a la salut. Aquesta consisteix en la realització de tallers adequats a cada edat com l’educació sexual; hàbits saludables: alimentació, higiene i exercici; saber identificar i actuar davant d’una urgència tant a casa com al col·legi aprenent com utilitzar el telèfon 112 per a demanar ajuda; aprendre a fer RCP davant d’una parada cardio respiratoria. Sempre d’una forma lúdica i divertida. Amb aquestos tallers les i els alumnes demostren amb la seua atenció que són efectius i els resulten atractives.