TVA

El període de transició a la vida adulta, en el cas de joves amb diversitat funcional, comprèn un moment específic d’intervenció. El concepte de “transició” implica fer una aproximació a les necessitats, no únicament educatives, sinó també d’ordre social, laboral i d’oci.

L’etapa està formada per 6 aules.

En finalitzar l’etapa de TVA els alumnes haurien d’aconseguir competències per al seu desenvolupament global en la vida diària.

Per a poder desenvolupar totes les competències els programes educatius hauran de desenrotllar-se al llarg de tres àmbits, com així ho contempla la Resolució del 20 de maig de 1999 referent a l’etapa de TVA:

1. Àmbit d’autonomia personal en la vida diària.

2. Àmbit d’integració social i comunitària.

3. Àmbit d’orientació i formació laboral.

Cal destacar que les necessitats educatives especials són molt diverses, donada la heterogeneïtat de l’alumnat que conforma l’etapa. És per això que hem organitzat els alumnes en dos tipus d’agrupaments. Agrupaments de tutoria amb alumnat heterogeni. I uns altres en agrupaments flexibles agrupats amb criteris d’homogeneïtat, interessos i habilitats.

El grup d’alumnat és molt heterogeni, per aquest motiu treballem en agrupaments flexibles en els tallers, per homogeneïtzar les tasques prelaborals als diferents nivells i donar la millor resposta educativa possible. En tutoria es treballa en agrupaments heterogenis amb projectes de treball d’acord amb les necessitats, inquietuds i motivacions.
Per tots aquests motius portem endavant serveis, tallers i projectes per ajustar-se a les característiques de l’alumnat de l’etapa de TVA co

• Activitats esportives com el futbol en col·laboració amb el València CF.

• Batucada; amb la participació i preparació dels alumnes per a col·laborar en activitats extraescolars i complementàries.

• Servei de Recursos: servir comandes de material necessari per al treball diari de totes les aules del centre.

• Restauració: amb un mestre especialitzat en tasques pròpies de restaurant-cafeteria.

• Servei de Reprografia, amb tasques de plastificar, retallar, enquadernar i posar velcro a les demandes del personal del centre.

• Servei de Manteniment/Bugaderia; atendre diàriament comandes de material higiènic.