Infantil-Primària

EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA

L’educació infantil i primària és l’etapa que va des dels 3 anys fins als 12 anys i té com a la finalitat principal la de contribuir al desenvolupament físic, afectiu, social i intel.lectual de l’alumnat que escolaritza. En aquesta etapa es treballen diferents àrees però es prioritzen sobre tot la d’autonomia personal, comunicació, acadèmic-funcional i la motora.

Degut a la gran heterogeneïtat que presenta l’alumnat de l’etapa per les diferents característiques que presenten es fa indispensable, per afavorir el seu procés d’ensenyament-aprenentatge, realitzar una distribució flexible dels alumnes considerant criteris pedagògics com: metodologies de treball, estil d’aprenentatge i necessitats de l’alumnat.

Això fa que actualment, el nostre centre tinga tres aules en aquesta etapa amb un total de 20 alumnes dels quals 5 d’ells estan en escolaritat combinada en altres centres ordinaris.

A banda de les activitats pròpies que es fan en tutoria, els alumnes reben classes de música, educació física i religió (aquells que la trien). A més a més, segons les necessitats de cada alumne, reben atenció del servei de Fisioteràpia i/o d’Audició i Llenguatge. Encara que cada alumne desenvolupa totes les activitats en la seua tutoria de referència, dos dies per setmana realitzem agrupaments flexibles amb la finalitat de realitzar altres activitats més lúdiques i dinàmiques amb altres alumnes del centre. Tanmateix realitzem moltes activitats complementàries i extraescolars tant a nivell d’etapa com ab la resta de centre.