Carrícola

Dimarts 22 d’octubre, un grup mixt d’alumnat de tercer d’ESO i primer de batxillerat va realitzar una visita al poble de Carrícola, a la Vall d’Albaida, amb l’acompanyament d’Alberto Sanjuan (professor de Biologia i Jardí), Elena Verdú (Valencià), Miguel Peiró (Educació Física) i Andreu Pons (Dibuix), i també amb la inestimable col·laboració de l’AFA, que ha finançat part del cost de l’excursió a les famílies sòcies.

L’activitat, consistent en una ruta senderista per l’Ombria del Benicadell i el Castell de Carrícola i una visita guiada pel tècnic municipal Vicent Chàfer a la instal·lació de compostatge i la depuradora natural que tenen en funcionament des de fa uns anys a la localitat, va haver d’adaptar-se a la meteorologia, dividint el grup d’estudiants per tal d’acurtar la caminada i evitar tornar banyats a casa. Finalment, la suau pluja inicial ha deixat pas a una boira molt suggerent i a un temps més agradable al final del matí (imatges).

L’interés de l’excursió era doncs multidisciplinar: a l’activitat física es sumava l’observació de les interessants intervencions artístiques distribuïdes al llarg de la ruta, que poden aportar inspiració a l’alumnat i que són un bonic exemple de com integrar art i natura.

A més, des de Biologia s’aprofitarà per a millorar la formació de l’alumnat en el treball de compostatge que s’està duent a terme en el jardí de l’institut, i des de l’assignatura de Valencià servirà de punt de partida per a treballar la poesia amb haikus basats en el paisatge observat.