Taller Biotechnofarm

El passat 3 de maig els alumnes de 1r de Batxillerat de l’assignatura de Biologia Humana van assistir a una activitat organitzada per la Sociedad Española de Biotecnología que es ve desenvolupant en el nostre centre curs rere curs.

L’activitat va començar amb una xarrada en la qual dos estudiants del grau en Biotecnologia de la UPV van presentar la Biotecnologia, el seu naixement i com està representada en tot el nostre territori a través de la Federación Española de Biotecnólogos. En la xarrada es va donar una visió actual del treball científic en la nostra societat, intentant generar curiositat sobre aquest tema entre els estudiants i fent notar la importància de la innovació en els diferents camps que abasta la Biotecnologia.

Posteriorment els alumnes i les alumnes van realitzar un experiment en el laboratori. La pràctica va consistir en una cromatografia de capa fina d’un extracte vegetal amb la finalitat de separar els pigments presents en aquest (fotos).

Amb aquesta activitat s’ha pretés acostar la imatge del biotecnòleg i quin és el seu àmbit de treball als estudiants. No podem deixar d’agrair a FEBiotec la seua implicació amb la divulgació de la ciència entre els nostres alumnes i alumnes.

Còmic en femení

L’alumnat de 2n d’ESO va visitar el Monestir de Sant Miquels dels Reis, actual Biblioteca Valenciana Nicolau Primitiu per tal de participar en el taller Còmic en Femení.

En arribar, els quasi 40 participants es van dividir en dos grups. Un d’ells faria una interessant visita guiada pel monestir, mentre que l’altre grup participaria en el taller (fotos). La visita al monestir incloïa una breu introducció històrica amb una sèrie de maquetes de l’espai on es podia comprovar com l’edifici havia anat canviant, creixent i evolucionant al llarg dels segles. Van visitar el claustre sud, l’escala imperial, el claustre nord, la cripta on estan soterrats els Virreis de València i també l’església.

D’altra banda, el taller començava fent reflexionar l’alumnat respecte a com s’han tractat els personatges femenins en el món del còmic. Fent un breu repàs històric i incidint en els estereotips més habituals, els monitors van presentar aquelles obres en les quals les dones no tenien un paper sexualitzat o de dedicació a la cura de la llar i dels fills. Començant per Mafalda i acabant pel Premi Nacional de Còmic “Estamos todas bien” d’Ana Penyas, van repassar uns quants personatges allunyats dels estereotips. Una vegada assabentats, els alumnes van haver de crear un personatge femení i contar una xicoteta història amb els recursos del còmic. Sense dubte va ser una experiència molt enriquidora per a ells.

No volem tancar la notícia sense agrair a la AFA (Associació de Famílies) la subvenció de l’activitat. Com sempre, demostrant la seua gran implicació i facilitant l’accés a les activitats a tot l’alumnat. Moltes gràcies!