Activitats extraescolars de l’alumnat de Formació i Orientació Laboral

XERRADA PRÀCTICA D’ESTIRAMENTS I TERÀPIA VISUAL PER ALS USUARIS DE PVD’s (pantalles de visualització de dades)

El passat dia 20 de febrer tinguérem la visita de Míriam Ferrís. Míriam és professora d’educació física a l’institut Sucro d’Albalat. Explicà als alumnes de FOL del grau superior de la vesprada, els problemes de salut que van associats a un treball sedentari, com és el treball d’un tècnic superior en informàtica que passe més de 4 hores diàries o més de 20 hores setmanals cara a l’ordinador. Començà la seua xerrada donant-nos xifres que despertaren el nostre interès en la prevenció. Les xifres no menteixen, les dones que passen més de 6 hores diàries segudes a l’ordinador tenen el 40% més de probabilitats de morir…, en els homes la probabilitat baixa al 20%. A banda, ser usuari de PVD’s (com ho seran els nostres alumnes del cicle), i com ho és el professorat de secundària, ens converteix en candidats a patir tota mena de trastorns múscul esquelètic i fatiga visual i mental. Per eliminar estos riscs, o almenys reduir-los, Míriam ens explicà una sèrie d’estiraments i d’exercicis de teràpia visual que practicàrem allí mateix en classe. Va ser una xerrada molt interessant i divertida.

PRÀCTICA FORMATIVA A NETLLAR ALGEMESÍ

El dia 5 de febrer visitàrem els alumnes de FOL del grau superior de DAW i d’ASIX l’empresa NETLLAR d’Algemesí. Tinguérem l’oportunitat d’aplicar en una empresa real, en horari laboral i en treballadors dins de la seua jornada, allò que havíem après en l’aula sobre les pantalles de visualització de dades. En classe estudiàrem que per eliminar o reduir els riscs als quals està exposat qualsevol treballador/a es parteix d’una avaluació ben feta. Això mateix és el que férem directament en l’empresa, ens armarem del check-list que preparàrem en classe, del sonòmetre, del luxímetre, del mesurador làser, etc, etc, per avaluar els 7 llocs de treball que ens estos moments formen part de la plantilla de Netllar. Va ser una experiència formativa molt gratificant que a més ens donà l’oportunitat de conèixer una empresa jove del nostre sector, amb treballadors molts d’ells ex-alumnes dels cicles que estem estudiant, i amb directius que compleixen tots els requisits dels joves emprenedors i que per tant són tot un exemple a seguir.

Càrol Ferrís, professora de FOL