Taller de Premsa a l’Institut

Els darrers dies s’ha impartit al nostre centre un taller de premsa, “Llegir Premsa als IES“, organitzat per la Unió de Periodistes Valencians amb la col·laboració de l’Obra Social La Caixa. El taller ha estat dirigit pel periodista Fulgencio Torremocha. El seu objectiu és que l’alumnat siga conscient de la importància que tenen uns mitjans de comunicació objectius i plurals en la seua formació. Els mitjans de comunicació són eines bàsiques i fonamentals en la nostra societat que influeixen en els nostres hàbits de consum, polítiques, creences, gustos i comportaments.

El taller, en el qual va participar alumnat de 4t ESO, va estar dividit en tres sessions. En la primera se va explicar el funcionament dels mitjans de comunicació. En la segona, van practicar com preparar una entrevista. Finalment, en la tercera l’alumnat assistent al taller va tindre l’ocasió d’entrevistar Salva Esquer, destacat esportista local que, participant amb la Selecció Espanyola de Handbol, va aconseguir una medalla olímpica als Jocs d’Atlanta en 1996.

Unes jornades que tant l’alumnat com el professorat acompanyant hem trobat molt interessants i profitoses.