L’IES Sant Vicent Ferrer participa en el taller-exposició “Atrapa el Rumor”

El passats 8 i 11 d’octubre alumnat del nostre centre van participar en una exposició-taller a l’Ajuntament d’Algemesí, organitzada per l’oficina Pangea de la Mancomunitat de la Ribera Alta, anomenada “Atrapa el Rumor“. La idea del taller era veure una exposició sobre rumors, i després treballar sobre com podem comprovar la fiabilitat d’un rumor o notícia. L’alumnat va eixir molt content i satisfet de l’activitat, que van trobar molt interessant. El dimarts 8 van assistir els grups de 1BAT A, 1BAT B i 4ESO B. El divendres, dia 11, ho va fer el grup de 4ESO A.

Una de les nostres alumnes que van participar en el taller, Laura Valero, ens conta la seua experiència:

El dimarts passat 16 d’octubre, l’alumnat de 4 d’ESO B vam anar a una exposició sobre “els rumors” en l’Ajuntament.

Primerament, vam fer un joc, en el qual un voluntari havia de contar una història, anteriorment contada per una de les dones que ens explicava l’exposició, fins arribar a cinc voluntaris.

A causa d’aquesta cadena, la història es va anar transformant amb elements que no tenia la principal. Amb aquest joc ens vam adonar que les coses que es transmeten parlant, fa que es puga perdre informació o es malinterprete.

Després vam llegir uns rumors relacionats amb els immigrants, en la sanitat, treball, educació… I just davall estava la informació vertadera.

També varem aprendre a diferenciar quan una notícia és oficial o no, i que per a assegurar-nos d’un rumor que ens arriba, hem de comprovar-lo en almenys tres fonts oficials.

Laura Valero García 4ESO B