Visita la seu de l’ONU a València

El alumnes van poder conèixer millor que és la ONU fent un concurs de preguntes i visitar les diferents instal·lacions de la base, així com participar en una videoconferència amb Bamako que es la capital de la missió més perillosa de l’ONU a Mali en el Sahel Africa, on esta Burkina Faso on col·labora Algemesí Solidari, ens comentaren que a la capital no hi havien problemes de seguretat, que la missió es centrava en la frontera nord on hi ha tribus en el desert de Sahara on cal eixir de la base amb màxima seguretat, ja que hi ha atacs a diari dels rebels als cascos blaus . Com podeu llegir en aquest article: Condena de los ataques en Mali y preocupación por la dimensión del terrorismo.

Els alumnes que volgueren, van fer preguntes i vam poder resoldre dubtes sobre el seu funcionament, forma de treballar i finalitat d’aquest centre de referència mundial en tecnologia de la informació i les comunicacions que en breu també centralitzarà la ciberseguretat mundial de l’ONU des de València.

També ens recordaren la importància d’avançar en el desenvolupament dels ODS (objectius de desenvolupament sostenible que ha marcat per a aconseguir abans de 2030), de forma personal i comunitària en la línia del que a classe portem treballant, amb la finalitat d’anar caminant cap a una societat més justa, més solidaria i fraterna. Agrair a Gabriel Deler per explicar-nos el projecte d’Aules ODS que estan portant a cap per a donar a conèixer als centres educatius aquests ODS.

Així com a Lino i Beatrice, que formen part del personal de l’ONU a València que esta ubicat en la localitat de Quart de Poblet, just al costat de l’aeroport de Manises entre aquest i l’A3, per tornar-nos a obrir les portes de la base per a que els nostres alumnes puguen conèixer que prop tenim l’ONU de casa i que en un futur algun d’ells també podran formar part de la família de la ONU que treballa per a la Pau al món.