Els alumnes de CFGM visiten la Central de Telefònica d’Alzira

Els alumnes de 2n del Cicle Formatiu de Grau Mitjà SMX han visitat, el passat divendres 15 de febrer de 2019, les instal·lacions de la Central de Telefònica d’Alzira. Volem una vegada més donar les gràcies per la seva col·laboració al Sr. Luis N., Coordinador de Manteniment de la Zona  EST que avarca el nostre territori, les Illes Balears i la Regió de Múrcia. Este curs ha sigut la primera vegada que hem anat a la Central d’Alzira, totes les anteriors vegades durant quasi una dècada els alumnes visitaven la Central d’Algemesí. Enguany, donat que aquesta cada vegada té menys activitat i innovacions, hem decidit donar el vot a la que actualment s’encarrega de les interconnexions de fibra òptica de tota la Ribera Alta.

A més en aquesta Central ens trobem amb dos centrals diferents en un mateix edifici: per una banda estaria la central local com la que veiem a Algemesí i per altra banda, en altra planta, comptem amb una central comarcal d’interconnexió amb altres centrals del seu mateix nivell. Els nostres alumnes han pogut veure i preguntar sobre ambdues centrals en la mateixa visita. També hem pujat al terrat on hem vist l’antena per a les telecomunicacions sense fils i de telefonia mòbil des de les primeres antenes per a telefonia mòbil analògica (1G), passant per les de 2G, les de 3G fins a arribar a les actuals antenes més modernes que aglutinen les tecnologies anteriors i proporcionen també servei de 4G a la població a la que dona cobertura.