Conferència de Najat El Hachmi

CONFERÈNCIA DE NAJAT EL HACHMI , PREMI RAMON LLULL 2008
Dijous 13 de novembre les alumnes Aziza Chaachouay i Achoura Chaachouay de 4t ESO C acompanyades pel professor Vicent J. Girbés assistiren a la conferència de l’escriptora Najat El Hachmia la Casa de la Cultura d’Alzira. L’escriptora, que actualment viu a Barcelona, ha guanyat el XVIII Premi de les Lletres Catalanes Ramon Llull que atorga l’Editorial Planeta juntament amb el govern d’Andorra. La novel·la “L’últim patriarca” exposa la història d’un immigrant marroquí que s’instal·la a la Catalunya central, un patriarca omnipotent, a vegades dèspota, que es troba confrontat amb els canvis culturals que assumeix la seua filla, que trenca amb la tradició d’origen i s’adapta als valors de la nova societat en què viu. Quan finalitzà la conferència les alumnes van tenir ocasió de saludar l’escriptora i d’intercanviar unes paraules amb ella.

NAJAT EL HACHMI (Nador, Marroc, 1979), llicenciada en filologia àrab per la Universitat de Barcelona, és escriptora. Resideix a Barcelona des dels huit anys i escriu des dels onze o dotze. A més col·labora setmanalment en el diari El Periódico de Catalunya. Ha publicat el llibre de narracions Jo també sóc catalana (Columna, 2004) i L’últim patriarca, obra que ha rebut el Premi Ramon Llull 2008 i que prompte serà publicada en francés, italià i anglès