Rutes Pasqüeres i Porçoneres

Amb la finalitat de donar la benvinguda a aquestes ‘estranyes’ vacances de Pasqua, des de l’IES Porçons, hem organitzat les «Rutes Pasqüeres» per donar com a finalitzat aquest 2n trimestre. Unes rutes que donen a conèixer els espais propis dels aieloners i aieloneres amb una visió i perspectiva didàctica i pedagògica. Unes rutes que han mantingut, en tot moment, la normativa Còvid-19 que el nostre institut s’està aplicant des de l’inici d’aquest curs escolar 2020-21, tant de distanciament com d’usos de mascaretes.

Hem d’esmentar que s’han dissenyat 15 rutes diferents (una per a cada grup) per evitar les aglomeracions d’alumnat i poder respectar millor les mesures i normes de distanciament social. En d’altres ocasions quan hem fet les eixides a la natura dins dels diferents projectes del Porçons l’alumnat s’havia dividit en dos grans grups (1r i 2n ESO; i 3r i 4t ESO). Enguany, però, hem dissenyat aquestes rutes que recorren els paratges i espais que els són propis al nostre alumnat amb l’objectiu que coneguen d’una manera més concreta i específica els noms dels seus camins, partides, paratges i muntanyes, a partir del treball que es feu al nostre centre amb el projecte d’innovació i investigació educativa Onomasticon Aielonae. Però, a més l’alumnat ha pogut apreciar i reconèixer l’ornitologia del terme d’Aielo de Malferit, així com el nom de les principals plantes i arbres del terme; a més d’apropar-se a una visió històrica a la toponímia de determinades partides i paratges. Uns noms i orígens que estan vinculats amb la idiosincràsia de cadascun del nostre alumnat i que en molts casos desconeixien.

Seguidament, des del nostre institut, us adjuntem el llistat de les rutes generades des de la COMICON (Comissió de Convivència) perquè si en algun dels dies de Pasqua voleu passejar pel terme d’aquesta localitat valldalbaidina no us perdeu.

Josràdio. Equip de redacció

1. CAMÍ PI DE CAIRENT: 6 km – 1h 10 min