L’IES Porçons celebra el 9 de maig, dia d’Europa.

Per continuar amb els actes que durant tot el curs escolar s’estan duent a terme des de l’EPAS (Escola Ambaixadora del Parlament Europeu) de l’IES Porçons, el proper dijous 9 de maig es realitzarà una programació amb diferents actes per difondre l’europeisme entre l’alumnat i el veïnat d’Aielo de Malferit.

La programació que s’ha pensat se centra en una exposició de cartells: «La història de la Unió Europea»; uns cartells que seran explicats als vianants pel nostre alumnat ambaixador junior amb l’objectiu de donar a conèixer i transmetre els orígens i fonaments de la Unió Europea. A més a més, s’han elaborat uns tríptics que donen mostra dels «Valors i objectius de la Unió Europea», uns valors i objectius que hem de tenir ben presents atés que el proper 9 de juny, estem cridats al vot a les eleccions al Parlament Europeu; unes eleccions que se celebren entre el 6-9 de maig a tot Europa.

Amb la difusió de la campanya «Fes servir el teu vot», volem que la ciutadania reflexione sobre l’estat de la Unió i la labor exercida pels qui ens representen; a més de fer partícip a la població de la importància que té votar perquè la ciutadania europea ens juguem sobre quin futur volem i quin model d’Europa triem.

El lloc que s’ha escollit, per fer més visible aquestes intervencions, és el passeig de l’Eixample. A partir de les 11.45 h. es farà una presentació de l’acte, on es parlarà de la importància d’Europa. I el nostre alumnat  llegirà un manifest «El futur d’un somni: la Unió Europea»,  escrit en col·laboració a la resta d’EPAS. Seguidament a les 12.00 h. es realitzarà una interpretació de «l’himne d’Europa» per part del grup instrumental del Porçons. Tota la gent que assistesca podrà escoltar la coneguda com l’«Oda a l’Alegria»,  que procedeix de la Novena Simfonia composada el 1823 per Beethoven i escrita per Schiller el 1785; hem d’agrair al professor Hèctor Mas els arranjaments que ha fet per al nostre grup instrumental. Així mateix, al llarg del matí podrem gaudir de l’animació ambiental de «La Batukada del Porçons».

Per cloure aquests actes, després d’haver estat part del matí a l’Eixample, l’alumnat ambaixador junior junt als ambaixadors seniors ens dirigirem a l’Ajuntament d’Aielo de Malferit. On en el Saló de Plens, per donar-li el relleu i la importància que li pertoca al dia d’Europa, el nostre alumnat farà lectura de la Declaració Shuman junt a l’alcalde Juan Ramon Espí i d’altres representants municipals, a més dels components del nostre equip directiu.

IES-PORCONS-triptico-9-maig-2024-V3