L’IES Porçons per la igualtat

El nostre centre ha estat un dels dos instituts de la Vall d’Albaida que ha pogut optar als tallers oferits per Escola Valenciana.

Dins de la campanya d’enguany pel 8M: Activisme feminista. Unim-nos per la igualtat, Escola Valenciana va oferir una proposta de tallers –gratuïts – de formació als instituts valencians amb la intenció de sensibilitzar i donar eines als i les adolescents per la prevenció de la violència de gènere entre el nostre alumnat. I el nostre institut Porçons ha estat un dels centres que ha pogut optar a aquests interessants tallers, que en el nostre cas serà realitzat en línia per l’equip de formació de Quatrecantonades. Un equip que presenta la voluntat d’incidir en l’àmbit educatiu i altres espais socialitzadors per a millorar les dinàmiques relacionals i la convivència dels grups, al mateix temps que acompanya el desenvolupament personal des d’una perspectiva feminista, transversal i interseccional. Amb l’objectiu de treballar per la transformació personal i social generant espais de debat, crítica i construcció. Uns tallers que s’han fet, clar està, seguint totes les mesures de prevenció sanitàries per la COVID-19 que des del nostre centre hem hagut d’adaptar.

En aquest taller Quatrecantonades ha pretés fer una mirada de gènere en com utilitzem i interaccionem a les xarxes socials. Les Xarxes són un espai de llibertat, d’obertura del nostre món cap a altres realitats i persones i un lloc on expressar-nos i mostrar parts de nosaltres. Amb tot, però, si en fem un mal ús o un ús no conscient, podem reproduir i rebre violències i desigualtats que ja es donen en la nostra societat però que, a través de la pantalla s’amplien, es difonen i ens impacten de forma més constant i subtil. Reflexionar entorn a tot això, ens permetrà fer una mirada crítica i a prendre consciència de què passa a les nostres xarxes i com ens afecta.

Els Objectius del programa volen promoure valors d’igualtat, respecte i convivència entre sexes; conèixer i detectar mites i errades en les concepcions al voltant de la violència per raó de gènere; desenvolupar actituds crítiques amb mandats de gènere; impulsar la participació, com agents de canvi, de l’alumnat per eradicar les violències masclistes en els seus entorns comunitaris. Uns objectius que han estat tractats des de l’enfocament del treball de la motivació i l’atractiu de les activitats perquè l’alumnat assolesca els objectius marcats i la perspectiva feminista de les activitats amb dinàmiques interactives.

Així doncs, des de l’IES PORÇONS, junt a aquesta iniciativa d’Escola Valenciana ens comprometem amb la coeducació i apostem per promoure entre el nostre alumnat valors per avançar cap a una societat lliure de masclisme i discriminació per raó de gènere.

Josràdio. Equip de redacció