Departament d’Orientació

El departament d'Orientació és un servei d'atenció especialitzat dirigit a l'alumnat, professorat i famílies.

Si necessiteu conèixer els itineraris acadèmics i professionals que podeu cursar, millorar el rendiment acadèmic, gestionar les emocions de manera positiva i/o comunicar altres temes de creixent personal, trobaràs un espai d’escolta i assessorament al departament d'orientació.

Les funcions d'aquest departament són:

• Organitzar l'orientació educativa, psicopedagògica i professional de l'alumnat, per facilitar l’obtenció del títol, continuïtat en els ensenyaments postobligatoris i la inserció sociolaboral.
  • Organitzar el pla d'acció tutorial per a desenvolupar competències relacionades amb aprendre a pensar, a ser persona , a conviure i prendre decisions.
  • Previndre i detectar les dificultats d'aprenentatge per a optimitzar el procés ensenyament-aprenentatge, donant respostes a les necessitats específiques de suport educatiu i de compensació de desigualtats.
  • Avaluar sociopsicopedagògicament a l'alumnat.
  • Assessorar i col·laborar en la decisió, elaboració i aplicació mesures de resposta inclusiva de l’alumnat.
  • Assessorar als Equips docents en la gestió d’aula.
  • Assessorar a l’alumnat i famílies en temes de benestar i creixement personal.
  • Orientar a l’alumnat i les famílies en el procés de presa de decisió vocacional.
dep_DO