L’Ajuntament i l’IES inicien les activitats dintre del programa provincial d’activitats preventives

L’alumnat de segon de la E.S.O. del IES Porçons està realitzant les activitats que s’emmarquen dintre del Programa d’Activitats Preventives que imparteix la Diputació de València, dirigit als municipis de la província de València amb una població inferior als 20.000 habitants.

El passat dia 13 d’Octubre van realitzar la primera sessió del taller formatiu “Buscant-me a la Xarxa”.

En aquest taller es van abordar qüestions referents a les TIC’s (Tecnologies de la Informació i la Comunicació), amb la intenció de conscienciar a l’alumnat sobre el bon ús d’aquestes.

En aquesta primera sessió es va realitzar una introducció al que són les xarxes socials, quines són les seues característiques, els riscos que comporta (pèrdua de privacitat, ciberassetjament, grooming…) i assumir al que ens exposem quan fem ús d’aquestes, per tal de poder detectar tot allò que no ens interesse i/o beneficie.

L’alumnat va estar molt participatiu, mostrant una actitud receptiva a la prevenció, detecció i acompanyament a l’addicció de les pantalles. Una formació guiada on van poder identificar els seus hàbits i prendre consciència de la necessitat de saber quina és la forma saludable d’utilitzar i gestionar les tecnologies.

Tanmateix, el pròxim dia 19 d’Octubre realitzaran la segona sessió d’aquest taller, en la que s’aprofundirà més en promoure actuacions de prevenció a portar a terme, sensibilitzar en un compromís de canvi responsable i aconseguir fer un ús racional en els adolescents.