“El juicio de los sentidos” – Centre penitenciari de Villena

El passat dijous 16 de març l’alumnat de segon cicle de Secundària i Formació Professional va assistir a l’auditori municipal per a veure la representació de “El juicio de los sentidos”, una obra teatral que denuncia els prejudicis i la discriminació per raons de gènere, nacionalitat o orientació sexual que continuen vigents en la nostra societat.

En acabar l’obra, els actors, que són interns del mòdul terapèutic al centre penitenciari de Villena, van parlar de les circumstàncies personals que els havien portat a trobar-se en règim de privació de llibertat. Aquests testimonis colpidors van deixar pas al col·loqui, en què de forma individual i rotativa, els interns s’asseien amb l’alumnat per resoldre els seus dubtes i contestar les seues preguntes. Cal destacar l’alta participació dels i les estudiants durant el col·loqui i l’ambient respectuós en què es va desenvolupar.

Amb aquesta activitat, que va impactar l’alumnat per la perspectiva des de la qual s’abordava, es pretén conscienciar els i les nostres adolescents sobre la problemàtica del consum de drogues i les conseqüències que se’n deriven.