Almudena Francés es traslladà a Aielo de Malferit per traure una rialla a l’alumnat de 1r d’ESO

Quan el professorat va transmetre la notícia, l’alumnat es va alegrar moltíssim. No es podien creure que una contacontes tan gran passaria una estona amb ells. Els professors de l’institut van aconseguir, amb l’ajuda de la bibliotecària Maria Jesús, una gran oportunitat per als alumnes de 1r d’ESO. Els mestres van aclarir que va ser molt difícil poder passar una estona amb aquesta meravellosa persona. Els alumnes van eixir contents de l’institut IES PORÇONS, sabent el que els esperava. Van sortir el dia 2 de desembre,  aproximadament a les 11:15 acompanyats de dues professores: Gemma i Esther.

Almudena va contar histories de tot tipus: por, amor, comèdia… Entre altres contes narrà La caputxeta roja, Zoom, Al otro lado del árbol, Carmeta no porta a cap lloc, L’home d’algues verdes… El conte que més va captar l’atenció de l’alumnat va ser el de L’home d’algues verdes.  Este tractava d’un home que sense adonar-se, va salvar a la princesa, és a dir, a la filla del rei.

Aquesta sessió es va fer per a que l’alumnat agafés idees per al sambori, i amés per  redactar una notícia ,etc.

En la meua opinió, em va agradar molt perquè va ser una sessió molt divertida, alegre i bonica. Almudena va transmetre un «bon rotllo»  entre l’alumnat. Quan contava contes de por de vegades bramava per a espantar-nos.

També va introduir entre els seus missatges frases molt boniques com “contar un conte és la manera de dir que eres tu, sense dir que eres tu”. Eixa és la frase més bonica e interessant  que Almudena va transmetre en eixe dia que passarà a l’historia de l’alumnat de 1r d’ESO de l’IES PORÇONS.

Estanis Castelló