Xerrada prevenció sobre el suïcidi

Des del CRIS-ADIEM, Centre de Rehabilitació i Integració Social de persones amb malaltia mental crònica d’Ontinyent, s’han realitzat una sèrie xerrades adreçades a l’alumnat de 3r d’ESO, FPB i 1r Cicle de TAPSD (Tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència).

Les xerrades han estat desenvolupades per professionals tècnics especialitzats, amb l’objectiu de transmetre una millor sensibilització, conscienciació i prevenció de la conducta suïcida. Cal assenyalar que l’OMS (Organització Mundial de la Salut) identifica el suïcidi, com un dels problemes més greus de salut pública. El comportament suïcida és un problema de gran complexitat i cal que tinguem en compte els diferents factors que comprén: mediambientals, biològics, genètics, psicològics, socials i culturals.

Aquest curs, des de l’IES Porçons i dins del pla d’acció tutorial, es desenvoluparà un pla de prevenció del suïcidi, que s’ha iniciat amb aquesta actuació, amb la finalitat d’aconseguir la reducció de l’estigma relacionat amb el suïcidi i la detecció i prevenció de la conducta suïcida en el àmbit educatiu, familiar i personal. Un tema tractat dins del nostre projecte de Porçonstenibilitat on dins dels ODS (Objectius de Desenvolpupament Sostenible), l’objectiu 3, tracta sobre la garantia d’una vida sana, a més de promoure el benestar per a totes les persones a totes les edats.

L’alumnat ha tingut l’oportunitat d’aclarir conceptes, comunicar dubtes, interactuar amb els professionals especialitzats i conèixer una sèrie de recursos de prevenció.

Departament d’Orientació