VISITA A ALACANT DELS CICLES D’ATENCIÓ A LA DEPENDÈNCIA I INTEGRACIÓ SOCIAL

El passat 15 de desembre, els alumnes dels cicles Tècnic d’Atenció a Persones en Situació de Dependència i Tècnic Superior en Integració Social vam gaudir d’una jornada d’aprenentatge a l’entorn. Per una banda, l’alumnat de 2on de TAPSD ens vam desplaçar a Alacant a visitar la Creu Roja per a conèixer de primera mà el seu servei de teleassistència. En primer lloc, ens van explicar el per què de la teleassistència, els aparells que normalment s’utilitzen i el paper que fa en quant a l’atenció als usuaris i usuàries del servei, ja que solen ser persones majors dependents que viuen soles. En segon lloc, vam entrar al mateix centre d’atenció on vam poder veure directament cóm els teleoperadors i teleoperadores treballaven atenent les cridades de les persones usuàries del servei. Al mateix temps que atenien, anaven explicant-nos els passos a seguir i l’importància de les agendes, és a dir, de programar les cridades per a cada usuari i usuària, tenint en compte les seues necessitats.

Per una altra banda, l’alumnat de 1er de TAPSD i d’Integració Social, va visitar el Centre de persones amb diversitat intel·lectual San Rafael, en Santa Faç d’Alacant. Vam estar a les seues instal·lacions i vam aprendre el treball d’inclusió amb persones amb diversitat intel·lectual greu. Va ser una jornada molt productiva en la qual observarem les realitats per a les quals ens estem formant. Ens sentim agraïts per l’oportunitat de compartir una jornada amb tots ells que ens ajuda a assolir els nostres coneixements teòrics.

Des d’ací volem agrair als centres la seua acollida i la implicació en l’atenció a les persones.