L’ALUMNAT DE L’IES JOAN COROMINES VISITA ITÀLIA

L’alumnat de 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de l’IES Joan Coromines de Benicarló, acompanyat per les professores Andrea, Imma, Irina i Mensa, ha anat de viatge de fi de curs a Itàlia, del 8 al 12 d’abril. En aquest viatge hem visitat les ciutats de Verona, Lido di Jesolo, Venècia, Montecatini, Florència i Pisa.

El viatge va començar de matinada, tot l’alumnat estava emocionat ja que hi havia estudiants que no havien volat mai. A l’aeroport es notaven els nervis i l’entusiasme per aquest viatge tan esperat.

Arribarem a Bolonya on ens esperava Daniele, el millor conductor d’autobús que podríem haver tingut, ha sigut un company de viatge perfecte. De Bolonya anarem directament a Verona, la ciutat de Romeo i Julieta, on vam visitar les principals atraccions turístiques de la ciutat: la Arena de Verona, el balcó de Julieta, la Piazza de le Erbe, la Piazza dei Signori, el pont de pedra i la Piazza Bra. A la vesprada vam arribar a Lido di Jesolo, on ens esperava un mar en calma i un hotel on ens van tractar molt bé.

Comença el segon dia i anem camí a Venècia amb el vaporetto, tots i totes amb el mateix outfit: un jersei a ratlles (com bé diuen Hombres G). La primera parada obligatòria era la Piazza San Marcos i d’ací vam anar explorant la ciutat dels canals: la Llibreria Acqua Alta, el Pont de Rialto, la Basílica de San Marcos. La cirereta del pastís va ser recórrer la ciutat en gòndola. A la vesprada vam posar rumb a Montecatini, Villa Rita ens esperava, la vam inaugurar amb una bona festa a la terrassa.

El tercer dia, un dels més esperats per l’alumnat, era Florència; la ciutat dels talents. Va ser un dia ple de cultura, art, historia i gelats. Visitarem la Galeria de la Acadèmia i la Galeria dels Uffizzi, la Catedral de Santa María del Fiore, el Ponte Vecchio, el Mercato del Porcellino, la Piazza de la Signora, la Basílica de la Santa Croce i alguns estudiants arribaren inclús a visitar la Farmàcia de Santa María Novella, la més antiga del món, i el Museu del Calcio.

L’últim dia per Itàlia vam recórrer els carrers de Pisa, la ciutat de la torre inclinada. Visitarem el Baptisteri i el Duomo i vam dinar tots junts al Ristorante il Turista. En pujar a l’autobús per anar al port de Civitavecchia començava a notar-se la nostàlgia pel fi d’un viatge tan espectacular. Ens vam acomiadar de Daniele i, maletes en mà, ens dirigíem a la porta per pujar al vaixell i no podia faltar la festeta d’acomiadament.

L’endemà, tots de creuer i sense poder utilitzar el mòbil, vam gaudir els uns dels altres així com de la discoteca del vaixell i les festes que vam muntar a coberta. El capvespre que ens va regalar Barcelona va ser un punt final esplèndid d’un viatge inoblidable.