L’ESCRIPTOR ALBERT TOLDRÀ PARLA SOBRE SANT VICENT FERRER AL JOAN COROMINES

Clic per ampliar

[Veure més fotos]

El passat dia 1 de febrer el doctor en Història i escriptor Albert Toldrà va acompanyar l’alumnat de primer batxillerat del Coromines i el va ajudar a comprendre millor la figura cabdal de sant Vicent Ferrer a partir del seu llibre Paraula i passió.

[Llegir més…]

Toldrà, assagista i guanyador de diverses edicions dels premis Octubre, va fer una breu introducció sobre la importància del dominic valencià en assumptes tan transcendentals de la nostra Història com ara el Compromís de Casp o el Cisma d’Occident. També es va referir a la vessant de savi i fenomen de masses de sant Vicent, un home capaç en els seus temps de congregar – sempre parlant en valencià- més de quinze mil persones àvides d’escoltar la seua paraula.

Després es va obrir un torn de preguntes per part de l’alumnat. Si estem davant d’un sant amb vigència, si s’escandalitzaria de l’actitud de l’Església catòlica actual en determinats afers o si va trair o no el seu amic Pere Martínez de Luna, Benet XIII.

En resum, una jornada molt interessant per a l’alumnat sobre un personatge de qui s’han apropiat uns sectors folcloristes de la societat valenciana i potser se la banalitzat massa.