PAUL KLEE (dl, 23 feb 2015)

Clic per ampliar

Els alumnes de 1 ESO B presenten una exposició de retrats de Paul Klee, inspirats en la seua famosa frase “Dibuixar és treure a passejar una línia”.

Biografia de Paul Klee

Klee va néixer a prop de Berna, Suissa, en una família de músics. Va estudiar art a Munich, on va conèixer Vassili Kandinsky, Franz Marc i altres figures d'avantguarda, i es va associar aleshores al grup artístic Der Blaue Reiter (El Genet Blau).

El 1914 va visitar Tunis i, en quedar impressionat amb la qualitat de la llum de l'indret, va escriure al seu diari:

"El  color em posseeix, no tinc necessitat de perseguir-lo, sé que em posseeix per sempre… El color i jo som una sola cosa. Sóc pintor."

Els seus quadres sovint al·ludeixen a la poesia, la música i els somnis, i de vegades inclouen paraules o notes musicals.

Klee va donar classes a l'escola de la Bauhaus, i a l'Acadèmia de Düsseldorf, abans de ser denunciat pels nazis pel fet de produir el que qualificaven d'«art degenerat».

El 1933 va deixar l'ensenyament i va tornar a Berna, on va fer una gran exposició a la galeria Kunsthalle (1935).

El 1936 se li va diagnosticar esclerodèrmia, una greu malaltia degenerativa que el va acompanyar durant tota la vida, encara que va seguir amb un bon ritme de treball fins al 1940, any en què va ser ingressat en una clínica de Locarno, on va morir el 29 de juny.