Visita de Domingo Menargues

Altleta olímpic crevillentí

Divendres passat 20 de gener vam tindre la sort de gaudir de la visita d’un gran atleta i tindre’l entre nosaltres. Ens va visitar l’atleta crevillentí Domingo Ramón Menargues i els nostres alumnes de 4ºESO van tindre l’honor d’assistir a la xarrada que va oferir sobre el seu currículum i la seua experiència esportiva, així mateix, els alumnes van tindre l’oportunitat de preguntar els dubtes i inquietuds que tingueren.

La iniciativa va sorgir de la Regidoria d’Esports de Crevillent, ja que la ciutat va homenatjar, el 28 d’octubre, a Domingo R. Menargues com a únic crevillentí que va acudir a uns JJOO (en el seu cas va acudir als Moscou i “Los Ángeles”) i van pensar que seria molt interessant per a tots els estudiants del municipi difondre la figura de Domingo Ramón per tots els valors que representa com a esportista i pels seus assoliments aconseguits, així que van manar l’entrevista que li van fer i ens van donar l’oportunitat de portar-ho als nostres centres per a parlar amb ell personalment.

El departament d’EF del nostre IES Canonge Manchón va voler aprofitar l’ocasió i va ser un plaer escoltar de primera mà la seua història.

Us deixem ací l’entrevista que va realitzar la Regidoria d’Esports a Domingo.

Ens va contar diverses anècdotes d’aquells moments, tant en les olimpíades de Moscou en 1980 com en la dels Àngels en 1984. La més curiosa, la de les sabatilles que li van prestar per a poder participar.

Però no sols va participar en aquests jocs olímpics, també va ser rècord d’Espanya durant 19 anys dels 3000 metres obstacles masculins, va aconseguir moltes medalles a nivell europeu i mundial i ha militat molts clubs d’atletisme.

TRAJECTÒRIA ESPORTIVA

1977Europeu Júnior de DonetskPlata
1979Europeu de GinebraFinalista
1979Jocs del Mediterrani de SplitPlata
1980Campionat d’Espanya Or
1980Jocs Olímpics de Moscou4t lloc
1981Europeu d’AtenesOr
1981Campionat d’Espanya Or
1982Campionat d’Espanya Or
1983Campionat Iberoamericà de BarcelonaOr
1983Jocs del Mediterrani de CasablancaPlata
1983Europeu de PragaOr
1984Campionat d’EspanyaOr
1984Jocs Olímpics de Los Angeles6é lloc

La veritat és que va ser una passada escoltar-li i tindre-ho entre nosaltres.

Gràcies per la visita!