Erasmus 2023

EXPERIÈNCIES ERASMUS DEL CURS 22-23

Els Erasmus són experiències per a madurar i al mateix temps aprendre moltes coses. Enguany hem tingut diversos:

• 1r Batxillerat es va anar a:
    • Grècia/Atenes, amb filosofia
    • i a Bèlgica/Brussel·les amb geografia i història.
  • Manteniment electromecànic se’n va anar a França/ Fontenay-le-Comte.

Aquests Erasmus s’han produït al llarg del curs gràcies a la coordinació de Nacho Bonel.

Abans de parlar dels Erasmus d’enguany parlarem sobre què és un Erasmus, perquè s’entenga tot millor.

Un Erasmus és una activitat que consisteix a conéixer altres cultures i al mateix temps madurar i ser una mica més independent. Els Erasmus tenen una duració d’entre 5 i 15 dies. Els requisits d’un Erasmus solen ser tindre interés i bon comportament. Si a més es té una mica de nivell d’anglés o francés, millor serà la comunicació amb la gent de l’altre país, però bé, que tampoc és indispensable perquè també es va per a practicar idiomes. Però, això sí, cal ser prou responsables per a saber que a la volta hauran de recuperar les classes perdudes, perquè als Erasmus no sempre van tots els alumnes i els que es queden, han de continuar fent classe. Per exemple, en els de 1r de batxillerat van ser 12 alumnes a cada destí, mentre que els de manteniment sol van ser 12 en total.

Enguany s’han realitzat tres Erasmus, dos de 1r de batxillerat i un de manteniment electromecànic. Un curs de 1r de batxiller va visitar Atenes (Grècia) i l’altre curs va visitar Brussel·les (Bèlgica). Cadascun d’aquests dos destins va ser seleccionat a propòsit  per l’equip docent que els anava a acompanyar a cada lloc. L’altre erasmus realitzat va ser el de Manteniment que va visitar Fontenay-le-Comte una població de França. Tota aquesta informació ens l’ha proporcionada el propi coordinador d’Erasmus, Nacho Bonel.

A Grècia/Atenes el nostre alumnat va utilitzar l’anglés com a idioma de comunicació i també van aprendre algunes paraules bàsiques del Grec. Els alumnes grecs també es van interessar per l’espanyol i van aprendre algunes paraules bàsiques. A més d’aprendre sobre la seua cultura també van aprendre l’aportació de la democràcia grega sobre el món. En aquell institut d’Atenes van tindre converses utilitzant l’anglés i una mica de Grec i també van compartir un sopar entre tots els alumnes per a conéixer-se una mica millor. Perquè ens comptara una mica com va ser el viatge, li preguntem a Vicente Serna, de filosofia.

A Brussel·les, van estar en l’institut “Ateneu Royal” interactuant amb els seus estudiants (van menjar junts, van conversar en anglés…). A part de la ciutat van visitar; institucions Europees, parlaments, comissions, monuments, museus… El cap d’estudis, Enrique Alfonso, que va ser un dels professors que van ser, i l’alumnat que va viatjar a Brussel·les, van dir que va ser una experiència nova i genial.

Ja véis, així són els Erasmus, viatjar, conéixer altres ciutats, altres cultures, interactuar i aprendre.

Miguel Ángel, Paola, Rosa, Yassmine i Asiya (1ESOG)