Concurs nadalenc

ENTREVISTA CONCURS NADALENC

Com cada any, al nostre centre es fa el concurs literari amb motiu de les festes de Nadal. Hem fet una entrevista a alguns mestres que han organitzat aquest concurs per informar-vos una miqueta i així animar-vos a participar el pròxim curs. També us informarem dels guanyadors que han fet possible la targeta nadalenca d’aquest  any.

E De què tracta aquest concurs?

M Jo pense que la finalitat és fer una activitat nadalenca on els alumnes puguen treballar el valencià.

E Com es pot participar?

M Aquest concurs està pensat perquè participen alumnes de primer, segon i tercer d’ESO. Tots aquests alumnes la treballaren en les seues classes de valencià.

E Quin és l’origen del concurs?

M Aquest concurs és recent, la seua finalitat és que fora una activitat propera als alumnes.

E Hi ha categories?

M Les úniques categories són en llengua castellana i valenciana. Però després des de plàstica, també participen dissenyant els dibuixos que conformaran la targeta.

E Hi ha premi?

M El premi d’aquesta activitat és publicar-la a la carta nadalenca que confecciona el centre cada any i això és prou important per a l’alumnat  i pot omplir-lo d’orgull.

E Quins factors narratius de cada participant es valoren més?

M El que més es valora és la rima i el sentit de la poesia en general.

E Tens algun consell literari per a tots aquells que volen participar el pròxim curs?

M Que desenvolupen la seua imaginació. Que trien temes dins de Nadal segons el punt de vista de cadascú. Deixant de costat les creences religioses tot el món celebra aquestes vacances com una celebració festiva.

Però no sols participaren en poesia, també en el dibuix. Tot el contingut de la targeta nadalenca és creació de  l’alumnat del centre.

Les guanyadores en categoria poesia:

• Roser Tomás  Ferrández de 2n ESO E
  • María Ibarra Guirao de 1r ESO D

Els guanyadors i guanyadores en la categoria dibuixos:

• Ángela Fernández  Giménez de 3r ESO A
  • Pablo González Carreres  de 3r ESO B