Viatge de 4ESO

Astúries 2022

Fa poques setmanes, els nostres intrèpids companys i companyes de 4t de l’ESO i el professorat Enrique, Antonio Candel, Mari Pau, Sandra i Manuel Prada, van partir cap al nord de la península, més concretament a Astúries, terra de favada, formatge i sidra.

Primer, es van allotjar a l’Hotel Rural “La Posada del Monasterio”, un albergue situat al costat del riu Sella i cerca de la localitat de Villanueva. La primera nit només van sopar i van descansar, perquè realment ho anaven a necessitar per a l’endemà, on va començar la vertadera aventura.

Després d’unes 10 hores de viatge i una llarga nit, van començar les activitats interessants. Primer es van dividir en dos grups, uns van jugar al conegut joc de paintball mentre que els altres feien barranquisme, i per la vesprada, després d’esmorzar a l’albergue, es van intercanviar els torns.

El segon dia, es van endinsar en la “Cova del Soplao” per a visitar-la i veure una pedra de 1000€ segons compten testimonis… Més tard, van gaudir d’una magnífica, alhora que interessant, interpretació en la Col·legiata de Santillana del Mar, realitzada pels professors Manuel Prada i Antonio Candel (ací el vídeo), en la seua breu estada per Cantàbria, on també van visitar el museu de la tortura de la inquisició espanyola.

El tercer dia van agafar unes bicicletes i van fer una xicoteta ruta abans d’anar a Oviedo (capital d’Astúries) on les esperava un itinerari cultural, que contenia una activitat amb l’aplicació Mathcitymap, aplicació que realitzava preguntes sobre la cultura a Oviedo, més específicament sobre llocs emblemàtics o d’interés, i havien de fer fotos per a certificar que estaven realment allí.

El penúltim dia de viatge i tristament l’últim amb activitats, van marxar a visitar Covadonga i els seus espectaculars llacs, prop d’on el rei Pelayo va guanyar una batalla. Encara que el vent era especialment intens aqueix dia, no va impedir gaudir de les vistes. I que vistes més espectaculars!, ens compten. Per últim, van ser a Cangas de Onís a comprar records, com sidra i altres coses, a part de tindre la vesprada lliure.

Lamentablement tot acaba, i molt malgrat el que vulguen els alumnes, els quals farien molt per una prolongació del viatge, l’excursió a Astúries no seria excepció, el sisé dia va tornar a ser viatge amb autobús, amb escalada en Torrelavega abans de partir a Alacant.

En definitiva, una experiència que els alumnes de 4t desitjarien repetir. Us deixem unes quantes fotos d’aquest estupend viatge.

Informació proporcionada pels companys de 4t: Araon, Aitor i Alejandro.

Carlos Sánchez