XARXA NOVIGI

La Xarxa Novigi és una xarxa col·laborativa entre centres de Formació Professional i el seu professorat. El seu objectiu és dinamitzar i consolidar la innovació tant pedagògica com organitzativa com element clau de canvi dels models d’aprenentatge de la Formació Professional evolucionant cap a metodologies actives en les quals l’alumnat intervé com a protagonista actiu en el seu procés d’adquisició de competències.

Els centres integrats en la Xarxa Novigi duran a terme programes de metodologies actives d’aprenentatge, iniciativa emprenedora i de Formació Professional integrada, per la qual cosa adquirixen el compromís de participar activament en un continu procés de millora que comporta innovar en totes les facetes educatives dels centres.

En la RESOLUCIÓ de 21 d’abril de 2022, de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, el nostre centre va obtindre reconeixement amb Assoliment 1 en els programes INNOVATEC i QUALITAS, i assoliment A en el programa EMPRÉN.

En la RESOLUCIÓ de 30 maig de 2023, de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial se li va donar al nostre centre el reconeixement amb Assoliment B, en el programa EMPRÉN.

PROJECTE EMPRÉN

El Programa Emprén pretén dinamitzar, en tots els centres que oferixen Formació Professional, experiències de cultura emprenedora mitjançant la implantació d’iniciatives emprenedores i creació d’empreses en els centres educatius públics de la Generalitat Valenciana.

El Programa Emprén té els següents objectius generals:

a) Fomentar la cultura emprenedora en tots els centres del sistema educatiu que impartixen formació professional, utilitzant metodologies actives d’educació i potenciant aspectes com la creativitat, la innovació i l’autogestió de l’alumnat que cursa cicles formatius de grau mitjà o superior de formació professional.

b) Potenciar, des dels centres educatius, la col·laboració real entre alumnat, professorat i l’ecosistema emprenedor de l’entorn territorial.

c) Consolidar una xarxa de suport al personal docent, que permeta l’intercanvi i l’optimització d’experiències i recursos en matèria d’iniciativa emprenedora.

d) Acostar a les alumnes i als alumnes que cursen Formació Professional l’emprenedoria a l’entorn dels centres d’ensenyament.

e) Implicar l’alumnat en el disseny i desenvolupament de projectes emprenedors li capaciten per a desenvolupar la seua pròpia empresa, fomentant la cooperació, la solidaritat, el treball en equip, l’esperit investigador i innovador, entre altres valors.

f) Col·laborar amb altres Comunitats Autònomes en noves experiències que fomenten l’emprenedoria creativa.

g) Generar un equip de treball integrat per personal docent per a la investigació i l’elaboració de materials didàctics que fomenten les habilitats emprenedores en la Formació Professional.

PROJECTE ACREDITA

El programa consistix en un procediment pel qual la persona candidata adquirix una acreditació oficial de les seues competències professionals adquirides per experiència laboral o vies no formals de formació, prèvia avaluació d’estes.

Este procés permet acreditar unitats de competència que formen part d’un Títol de Formació Professional o d’un Certificat de Professionalitat.

Finalitzat el procediment, la comissió d’avaluació indicarà la formació complementària que el participant ha de cursar, si desitja continuar la seua formació per a obtindre el Títol de Formació Professional o el Certificat de Professionalitat

A QUI LI POT INTERESSAR?

Si has adquirit els teus coneixements professionals desenvolupant una activitat laboral i no tens titulacióla Generalitat Valenciana ha convocat un procediment d’avaluació i acreditació de competències professionals en el qual es pot obtindre, després d’unes proves concretes, una acreditació amb validesa en tot el territori nacional i orientacions sobre com cursant una formació complementària, podràs obtindre el Títol de Formació Professional o el Certificat de Professionalitat.

  • Si vas abandonar els teus estudis per a incorporar-te al món laboral i has aprés la teua professió en el teu lloc de treball.
  • Si has realitzat activitats no remunerades que t’han permés adquirir competències del món laboral o
  • T’has format per vies no formals.

Pots presentar-te a la convocatòria d’acreditació de competències professionals relacionada amb la teua activitat.

Web d’ACREDITA 

PROJECTE QUALITAS

El Programa Qualitas té com a objecte implantar models d’assegurament de la qualitat en els centres públics que impartixen formació professional.

Per a això és necessari definir la política de qualitat de cada centre educatiu i descriure, de manera general, el conjunt de compromisos, responsabilitats i organització, els processos i els recursos que constituïxen el Sistema de Gestió de la qualitat que s’ha d’implantar en cada centre públic que impartix formació professional.

Finalitats

a) Una de caràcter intern: Permetre a tot el personal del centre docent participe en la gestió i els resultats previstos.

b) Una altra de caràcter extern: Permetre a l’alumnat es familiaritze en models de gestió que trobarà en el món laboral, així com fer partícip a entitats col·laboradores del centre com a associacions empresarials, sindicals, entre altres.

PROJECTE INNOVATEC

El programa té com a objecte implantar la digitalització, les tecnologies aplicades a totes les famílies professionals de la Formació Professional, així com les metodologies actives destacant l’aprenentatge col·laboratiu basat en projectes o altres models innovadors que juntament amb les futures tendències tecnològiques a implantar en els processos productius milloren les competències personals, socials i professionals , així com les competències permanents de l’alumnat de Formació professional.

Perquè l’alumnat adquirisca les competències necessàries per a la seua incorporació o reincorporació al mercat laboral, els centres hauran d’escoltar i treballar al costat dels agents empresarials i redissenyar el perfil professional.

El desenvolupament idoni d’este programa obliga al disseny d’un currículum globalitzat i interdisciplinari, plasmat en una programació per competències única, amb la necessitat de coordinació docent, integrat en aprenentatges basats en projectes, no compartimentat per mòduls formatius, i que done un paper especial al treball en equip i col·laboratiu.