Projecte ARCADE CHALLENGE 2022/23

Els alumnes del cicle formatiu de grau mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes (SMR) han dut a terme el projecte innovador ARCADE CHALLENGE durant el curs 2022/23.

Este projecte sorgix com a resposta a la necessitat d’aplicar metodologies actives d’ensenyament en el context de la Formació Professional i a conseqüència de la pertinença a la xarxa de nodes Innovatec, projecte liderat per la Conselleria d’Educació en un intent de crear una xarxa de centres de formació a través de la qual compartir experiències, idees i problemàtiques a l’hora d’implantar noves metodologies d’aprenentatge.

Es planteja en el context de 1r curs de Grau Mitjà del Cicle de Sistemes Microinformàtics i Xarxes per dos motius:

• L’Equip Educatiu està plenament integrat per professorat disposat a involucrar-se en esta nova “aventura”.
  • S’ha detectat des de fa anys que la taxa d’abandó d’alumnat durant i després de finalitzar el 1r curs és elevada (entorn del 25%). A vegades este abandó està justificat perquè l’alumnat tenia unes expectatives equivocades respecte a cicle i s’adona que “això no li agrada”, unes altres, perquè va perdent motivació al llarg del curs, ja que els continguts bàsics que ha d’assimilar per a passar a 2n curs li resulten a vegades aclaparadors.
  • Este és un intent de rellançar la motivació de l’alumnat en un moment decisiu del curs (final de la 2a avaluació), realitzant un projecte transversal en equip que introduïx els continguts més pràctics de tots els mòduls de primer curs.

Les activitats estan dirigides a aconseguir el muntatge d’una màquina de videojocs Arcade cobrint les fases:

• Elecció de l’HW i SW necessari
  • Muntatge de l’estructura i comandaments.
  • Connexió i ancoratge dels components del PC intern.
  • Instal·lació del SOTA i jocs programats pels alumnes de 2n de DAM.
  • Connexió en xarxa de les màquines.
  • Disseny dels vinils decoratius per a l’estructura.
  • Vídeo promocional.
  • Presentació en anglés del projecte

La coordinació del projecte s’ha dut a terme per la professora Eva Serrano i ha comptat amb l’ajuda de diversos docents del departament d’Informàtica.

Així mateix ha comptat amb la col·laboració del departament d’Edificació i Obra Civil per a la impressió de vinils i el d’Agrària, per al mecanitzat de l’estructura suporte.

L’alumnat ha pogut instal·lar els jocs que han desenvolupat en classe els alumnes/as de 2n curs del cicle formatiu de grau superior de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma.